فیلم تئاتر برای شهرستانی ها یک امکان است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

آرشیو خبرنمایش کد مطلب: ۳۹۵۸۱     

پرونده ویژه فیلم تئاتر (۷)

ارسال به دوست    نسخه چاپی نسخه چاپی   

قطب الدین صادقی، نویسنده ،کارگردان تئاتر معتقد است برای هنرمندان تئاتر شهرستان و مخاطبان آن فیلم تئاترها یک امکان است برای دسترسی به تئاتر پایتخت.

سه شنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین ،قطب الدین صادقی با اشاره به اهمیت بررسی همه جوانب تولید و پخش گسترده تر فیلم تئاترها گفت: از یک سو فیلم تئاتر می تواند جبران کمبود سالن های تئاتر را بکند و اینکه اجراها تنها سی شب مهلت دارند و در شهرستان ها هم عمدتا سالن حرفه ای نیست و مخاطب در شهرستان ها می تواند به این فیلم تئاترها دسترسی داشته باشد و ۵۰ در صد آنچه روی صحنه رخ داده را ببیند. از طرف دیگر بحث کیفیت ارائه فیلم تئاترها مطرح می گردد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: الان تماشاخانه ایرانشهر فیلم تئاترهایی را ضبط و پخش می کند که نمایش “مکبث” من هم تنها کاری است که فیلم تئاترش موجود و کیفیت صدای آن خوب است.مثلا نمایش ما را با ۶ دوربین تصویربرداری کردند که می تواند فقدان حضور تماشاگر را جبران کند. باید دقت شود که وقتی فیلم تئاتر ضبط می گردد ،دیگر تئاتر زنده نیست و بحث کیفیت ارائه آن به صورت فیلمی که حق مطلب را دربارهٔ آن تئاتر ادا کند بسیار مهم است.
صادقی که معتقد است فیلم تئاترها به گسترش تئاتر کمک شایان توجهی می کنند در عین حال به نکات دیگری هم در این زمینه اشاره کرد و گفت: به نظرم اگر قرار است این اتفاق بیافتد از یک طرف باید این آثار با قیمت ارزان در اختیار مخاطب قرار گیرد و از طرف دیگر یک قرارداد درست میان دست اندرکاران و عوامل نمایش وجود داشته باشد و درصدی از فروش به گروه تعلق بگیرد. کاری که در حال حاضر در ایرانشهر صورت نمی گیرد و درست نیست. قرار نیست دولت یا شهرداری نفع ببرد و هنرمندان فقیر بمانند. بلکه باید دولت و شهرداری کمک کنند اقتصاد هنر رونق بگیرد.
او در انتها با اشاره به اینکه حضور حسین مسافر آستانه در موسسه رسانه های تصویری می تواند پروزه فیلم تئاتر را وارد مرحله جدی تری کند گفت: به گمانم این آثار اگر ارزان قیمت باشند در شهرستان ها می تواند مخاطبان خوبی جذب کند.
 


Loading...


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.