فیلم ترسناک «ماما» برنده جشنواره فانتاشپورتو

۲۷م اسفند ،

اندی موسکیتی، کارگردان آرژانتینی، با فیلم «ماما»، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش اصلی جشنواره شد.

«فانتاشپورتو»، بزرگ ترین جشنواره بین المللی فیلم پرتغال، سی و سومین نسخه خود را در شهر پورتو برگزار کرد. این جشنواره در ابتدا مختص فیلم های ترسناک بود و بعدها بخش های مختلف دیگری چون هفته کارگردان ها، فیلم های آسیایی و پرتغالی نیز به آن اضافه شد. 

اندی موسکیتی، کارگردان آرژانتینی، با فیلم «ماما»، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش اصلی جشنواره شد. این تولید اسپانیایی و کانادایی، ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن فیلم های ترسناک است که بر اساس فیلم کوتاه موسکیتی ساخته شده است. 

جسیکا چستین نقش اصلی فیلم را به عهده دارد و گیرمو دل تورو تهیه کننده آن است. 

اندی موسکیتی، کارگردان «ماما» می گوید: «این موفقیت پیش بینی می شد، ولی نه به این حد. فیلم در اولین هفته نمایش در ایالات متحده آمریکا، در صدر پرفروش ترین ها قرار گرفت.» 

باربارا موسکیتی، تهیه کننده و نویسنده فیلمنامه می گوید: «ما شانس بزرگی آوردیم که جسیکا چستین و نیکولای کوستر والدائو که هنرپیشه های عالی می باشند، در فیلم بازی کردند و به موفقیت تجاری آن کمک کردند. همچنین حضور گیرمو دل تورو که نشانه کیفیت بالاست را نباید فراموش کرد.» 

کیم نیومن، نویسنده و منتقد فیلم بریتانیایی از اعضای هیات داوران فانتاشپورتو بود. او می گوید: «اول از همه بگویم فیلم های خوبی ارائه شده بود و دربارهٔ اینکه به کدام جایزه بدهیم بحث هایی شد. البته فیلم هایی هم بود که کمتر از آنها خوشمان آمد، اما همیشه همینطور است. در کل، هفته خوبی بود چون بدون وقفه فیلم تماشا کردیم.» 

جایزه تماشاچیان به فیلم «تاله» از نروژ اهدا شد. داستان فیلم دربارهٔ «هولدرا» یک موجود اساطیری اسکاندیناوی است که پس از سال ها خواب زمستانی در یک وان حمام پیدا می گردد. 

سیلیا رنامو، هنرپیشه «تاله» می گوید: «همه اسکاندیناوی ها این موجود را می شناسند ولی هرگز فیلم آنرا نساخته بودند. من اولین نفری هستم که نقشش را ایفا می کنم. او در کل فیلم صحبت نمی کند و من مجبور به استفاده از بدن و چشم هایم برای برقراری ارتباط بودم. تجربه خوبی بود.» 

نمایش فیلمی هفتاد ساله در حضور سازنده آن، اتفاقی نادر است. در فانتاشپورتوی امسال فیلم «آنیکی بوبو» ساخته شده در سال ۱۹۴۲ میلادی، در حضور مانوئل دو الیویرای ۱۰۴ ساله، کارگردان آن، به نمایش گذاشته شد. 

مانوئل دو الیویرا، کارگردان، می گوید: «وقتی فیلم برای اولین بار به نمایش درآمد، نقدهای خوبی دریافت نکرد. ولی امروز محبوب ترین فیلم در میان ساخته هایم است.» 

داستان فیلم دربارهٔ دو پسر است که برای عشق یک دختر رقابت می کنند. آنها بازی دزد و پلیس درخیابان های پورتو را بسیار دوست دارند ولی یکی از آنها با دزدیدن عروسکی برای دختر محبوبش، به دزدی واقعی تبدیل می گردد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.