فیلم را حتما به جشنواره کن می فرستم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

رضا عطاران در نشست ˝رد کارپت˝:

رضا عطاران دربارهٔ ممیزی فیلم ˝رد کارپت˝ گفت: ما دیگر بعد از این همه سال، ممیز شده‌ایم و می‌دانیم چه چیز‌هایی ممیزی هست و چه چیز‌هایی نیست مگر آنکه خبرنگاران سوسه بیایند یا بعضی‌های دیگر.

به گزارش خبرنگار سینمایی ممتاز به نقل از هنرآنلاین، در نشست “رد کارپت” که در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد رضا عطاران کارگردان فیلم دربارهٔ‌ شکل‌گیری فیلم گفت:از دو سال قبل احمد احمدی ایده‌ فیلم کوتاهی داشت که فردی دوست داشت در “ردکارپت” حضور داشته باشد بنابراین زندگی‌اش را می‌گذارد و می‌رود.

او در ادامه افزود:این طرح در صحبت‌های‌مان مطرح شد و جلو رفت و در آخر هم به این نتیجه رسیدیم که این ماجرا کشش ساخت یک فیلم بلند را دارد.

کارگردان “ردکارپت” دربارهٔ اینکه چرا خودش ایفای نقش اول و کارگردانی را به طور همزمان برعهده داشته است، توضیح داد: من با شخصیت اصلی که یک هنرور است، خیلی ارتباط برقرار می‌کردم چون خودم این مراحل را دنبال کرده بودم. روزی بود که من خودم دنبال امضاء گرفتن از آقای شکیبایی و دیگران بودم و آرزو داشتم که آن‌ها من را برای ایفای نقش در فیلمی معرفی کنند، همین باعث شد که خودم نقش اصلی را بازی کنم.

عطاران در پاسخ به پرسشی دربارهٔ احتمال ارسال فیلم به جشنواره‌های خارجی و لحن تمسخر‌آمیز آن نسبت به شخصیت اول فیلم، گفت: فیلم با توجه به آنکه در فرانسه ساخته شده، به جشنواره کن فرستاده شده است ضمن آنکه به نظرم اصلا فیلم تمسخرآمیز نیست.

کارگردان “رد کارپت”همچنین دربارهٔ اینکه آیا فیلمبرداری این فیلم به صورت مستند گرفته شده یا همه چیز از پیش تعیین شده است، نیز گفت: یکی از ویژگی‌های “رد کارپت” این است که ما از ۲۰ بازیگر با دیالوگ‌های بلند و کوتاه استفاده کرده‌ایم و از میان آن‌ها، تنها ۶ نفر می‌دانستند که دارند در این فیلم بازی می‌کنند و بقیه تصاویر مستند هستند.

او همچنین دربارهٔ اینکه آیا ممکن است بعضی از صحنه‌های فیلم ممیزی شود، با لحن شوخی گفت: ما خودمان دیگر بعد از این همه سال، ممیز شده‌ایم و دیگر می‌دانیم که چه چیز‌هایی ممیزی هست و نیست؛ مگر آنکه خبرنگاران سوسه بیایند یا بعضی‌های دیگر.

عطاران همچنین دربارهٔ فیلم بعدی‌اش به عنوان کارگردان گفت: برای کار بعدی‌ام، چند فکر و ایده دارم که احتمالا یکی از آن‌ها برای سال آینده قطعی می‌شود و آن را جلوی دوربین می‌بریم.

او در پاسخ به پرسشی دربارهٔ استفاده از تصاویر دستشویی در فیلم‌هایش گفت: من خواب و دستشویی را خیلی دوست دارم و قطعا خیلی‌ها هم همینطور هستند! می‌خواهید باور کنید یا نه اما اصلا وجود این دستشویی‌ها در فیلم عمدی نیست. تنها وقتی راش‌ها را می‌بینم، متوجه می‌شوم که چقدر دستشویی در آن است.

احمد احمدی فیلمبردار و تهیه‌کننده “رد کارپت” هم دربارهٔ رسیدن به طرح این فیلم گفت: سال ۲۰۱۰ که در جشنواره کن بودم، دنیایی پرزرق و برق را در کنار این جشنواره می‌دیدم و بعد هم فهمیدم که اصالتا جشنواره کن بهانه‌ای برای دنیای مد و… است که اتفاقا برایش سرمایه‌گذاری زیادی می‌شود.

او ادامه داد: فکر می‌کردم کسی که کاملا شخصیتی سینمایی دارد، وقتی در‌ چنین موقعیتی قرار بگیرد، خیلی جالب می‌شود. این ایده را با عطاران مطرح کردم و او هم آن را خلق کرد.

تهیه‌کننده “رد کارپت” دربارهٔ هزینه و مدت زمان تولید این فیلم بیان کرد: ما حدود ۱۴ -۱۵ روز در فرانسه و ۷- ۸ روز در تهران کار کردیم و شاید هزینه تولید فیلم‌مان به اندازه غذای فیلم‌های فاخر هم نیست! در کل هزینه تولید “رد کارپت” چیزی حدود ۵۰۰ تومان بوده است.

حاشیه ها:

*علی سرتیپی پخش‌کننده “رد کارپت” هم که در سالن نشست حضور داشت در این فیلم پس از ۱۵ سال جلوی دوربین رفته است.

*”رد کارپت” در شرایطی در برج میلاد برای اهالی رسانه و منتقدان روی پرده رفت که ازدحام بسیار زیادی در سالن مشاهده می‌شد؛ به طوری که علاقه‌مندان علاوه بر پرکردن تمام صندلی‌های سالن اصلی و بالکن، روی زمین و راهرو‌ها هم نشسته بودند و عده زیادی هم در هر دو طبقه، فیلم را ایستاده تماشا کردند.

*”رد کارپت” شلوغ‌ترین نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در کاخ جشنواره را داشت.


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.