فیلم زندگی مادر ترزا اواخر تابستان اکران می گردد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فیلم ˝ نامه ها˝ که به زندگی و فعالیت های خیرخواهانه مادر ترزا می پردازد ، روز ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) اکران می گردد.

به گزارش سرویس سینمایی هنرآنلاین ، ” نامه ها” در سالروز تولد این زن خیرخواه و محبوب اکران خواهد شد.در این فیلم جولیت استیونسون ( در نقش مادر ترزا) ، ماکس فون سیدو و روتگر هاور نقش آفرینی کرده اند.

این درام زندگی نامه ای در هندوستان و انگلستان فیلمبرداری شده و از خلال نامه هایی که مادر ترزا به دوست قدیمی و منبع الهام روحانی اش ، پدر سلست فان اگزم ( ماکس فون سیدو) در طول ۵۰ سال نوشته ، زندگی این بانوی نیکوکار و خیر روایت می گردد.

ویلیام رید تهیه کننده و کارگردان ” نامه ها” دربارهٔ این فیلم می گوید: این فیلم در طول ۱۴ سال اخیر برایم منبع عشق و اشتیاق زندگی و فعالیت بوده است.این عشق و اشتیاق به واسطه تاثیر بزرگی است که مادر ترزا بر جهان و جهانیان گذاشت.

اگنس گونجا بویاجیو معروف به مادر ترزا (زاده ۲۶ اوت ۱۹۱۰ در اسکوپیه امپراطوری عثمانی – درگذشته ۵ سپتامبر ۱۹۹۷ ) راهبهٔ کاتولیک آلبانیایی و تأسیس کنندهٔ ماموران امور خیریه در هند بود. او در سال ۱۹۲۸ به هندوستان رفت و به گروه “tas” پیوست. به‌خاطر ارادتی که به “تِرِزا اهل آویلا”، راهبهٔ اسپانیایی و بنیانگذار یکی از جریان های رهبانیت و خدمات خیرخواهانه بود، نام ترزا را برای خود برگزید. در سال ۱۹۴۸ صومعه را ترک گفت تا پرستاری بیاموزد.

مادر ترزا به خاطر خدمات انسان‌دوستانه‌اش سال ۱۹۷۹، جایزه نوبل صلح را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۰۳ از طرف پاپ ژان‌پل دوم آمرزیده شناخته شد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.