فیلم سوزی توجیه فیلمسازان ناکام در اکران است

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

 حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص بحث بحران اکران در سینما ها و فیلم سوزی گفت: این مسئله در واقع توجیه بعضی از فیلم سازانی است که آثارشان با تماشاگر ارتباط برقرار نمی کند و در صورتی که هیچ اتفاق خاصی در خصوص اکران رخ نداده است.
وی افزود: در حال حاضر ما به مانند فصل تابستان پنج گروه سینمایی برای اکران داریم ولی به سبب در انتظار بودن بعضی فیلم ها برای اکران دو گروه آزاد را برای نمایش این گونه آثار اختصاص داریم که این مسئله سال قبل نیز اتفاق افتاد.
 کاوش تصریح نمود: سینماهای تهران در فصل تابستان به طور معمول فیلم های پر فروش و پر سر و صدا اکران می نماید و به سبب محدودیت سینماهای تهران در فصل پاییز فیلم های به نسبت کم مخاطب اکران می شوند.
وی افزود: از طرفی به سبب وجود فیلم هایی بدون بضاعت برای اکران با سرگروه گروه آزاد ایجاد نمودیم که این فیلم ها اکران شود.
 کاوش اظهار داشت:  متاسفانه بعضی فیلم سازان به سبب عدم ارتباط خوب و دلخواه مخاطب با فیلم هایشان سعی دارند با ایجاد این جنجال ها عدم ارتباط آثارشان با مخاطب را توجیه نمایند .
وی عنوان نمود: شورای صنفی نمایش ۱۱ فیلم را اکران نکرده است و کل فیلم های در حال اکران شامل ۵ گروه معمولی به اضافه دو گروه آزاد می گردد.
وی ادامه داد: به طور معمول هنگام خروج فیلم از اکران و سرگروهی امکان دارد چند عدد از سینماهای آزاد، اکران آن فیلم را ادامه دهند که این موضوع در همهی فصول سال وجود دارد.
وی در خصوص فیلم سوزی تصریح نمود: فیلم سوزی به هیچ عنوان در سینما وجود ندارد بلکه این توهمات و ذهنیات بعضی فیلمسازان است که آثارشان در حال اکران است و امکان اکران بیش از ۷ فیلم به طور همزمان وجود ندارد.
کاوش در خصوص نمایش تک سانسی بعضی فیلم ها، گفت: شورای صنفی با یک سانس مخالف است و این مسئله نوعی فیلم سوزی بوده که در سال ۸۹ نیز اتفاق افتاد و فیلم های بسیار ارزشمندی به اسم اکران سوختند.
وی تصریح نمود: شورای صنفی چیزی به عنوان تک سانس ندارد و مجموعه کار شورای صنفی این است که علاوه بر ۵ گروه معمولی نیز دو گروه آزاد را برای فیلم های در انتظار نمایش قرار دهد که در این خصوص رضایت نامه از سوی فیلمسازان نیز وجود دارد.
کاوش بیان نمود: شوکی که حوزه هنری در عید امسال به سینما وارد نمود شوک جانکاهی بود که هنوز هم ادامه دارد به طوری که همه ساله در فصل تابستان ازدهام اکران وجود داشت ولی امسال بدلیل نبود آمادگی فیلمسازان برای اکران ما خود به دنبال نمایش فیلم ها بودیم.
وی افزود: هنوز فیلم های پرفروش از ترس عدم امنیت اکران نشده اند که همه ی این ها از تاثیرات شوک حوزه هنری است.
کاوش اظهار داشت: متاسفانه این شوک به حدی کار ساز بود که حتی در سال آینده هم از برکات این شوک در امر تولید و نمایش سینمای ایران بهره مند خواهیم بود .
وی تصریح نمود: با توجه به آمار تا سال ۸۹ همه ساله افت تماشاگر در سینمای ایران را شاهد بودیم اما در سال ۹۰ با برنامه ریزی و به کمک فیلم های خوب جذب ۱۲۰ درصدی تماشاگر داشتیم و حتی در اسفندو بهمن از نظر تولید بالا ترین رقم تولید را به همراه داشتیم.
وی تصریح نمود: شوک سال ۹۱ تولید و نمایش سینمای ایران را فلج نمود و امیدواریم با برگشت همه به قانون،  از عملیات فراقانونی دست برداشته و از سینما به گونه ی خوبش استفاده کنیم.
وی در خصوص مواضع شورای صنفی نمایش در خصوص حوزه هنری خاطر نشان نمود: ظرف این هفته شورای صنفی نمایش مواضع خود را که در جهت سینمای ایران است اعلام می نماید که هر حرکت و تصمیم که به نفع این ماموریت باشد را انجام خواهیم داد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.