فیلم محمد(ص) متعلق به جهان اسلام است

واکنش تهیه کننده فیلم محمد(ص) به ساخت فیلم قطری درباره پیامبر

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران– گروه ادب و هنر:
تهیه‏ کننده فیلم محمد(ص)، به خبر منتشرشده در روزنامه «کامرسانت» در زمینه ساخت دو فیلم درباره پیامبر اسلام(ص) پاسخ داد و تحلیل این روزنامه روسی را منطبق بر واقعیت ندانست.

در پی انتشار خبری مبنی بر تولید فیلمی درباره حضرت محمد(ص) توسط قطر در روزنامه کامر سانت، محمد مهدی حیدریان در گفت و گو با همشهری گفت: اهتمام دست‏اندرکاران روزنامه کامرسانت برای درج اخبار مربوط به فیلم‏های مرتبط با پیامبر خدا(ص) که در کشورهای اسلامی ساخته می‏شود، قابل توجه است، ولی استنباطی که در آخرین خبر منتشرشده در زمینه ساخت دو فیلم درباره حضرت محمد(ص) در ایران و قطر آمده و آن را با اختلافات سیاسی و مذهبی ارتباط داده منطبق با واقعیت نیست.

او با تأکید بر اینکه «حوزه هنر و سینما عرصه فرهنگ است و حیثیت و ارزش آن فراتر از سیاست است»، افزود: ما در حوزه فرهنگ و سینما تلاش داریم فرهنگ را حفظ کنیم و آن را به سیاست آلوده نکنیم. از این رو، خبر ساخت فیلمی درباره حضرت محمد(ص) توسط هنرمندان کشور اسلامی قطر باعث خوشحالی دست‏اندرکاران تولید فیلم محمد(ص) است. حیدریان با تأکید بر این نکته که «همه کشورهای اسلامی باید در این زمینه اهتمام ورزند»، گفت: اعتقاد ما این است که تلاش کشورهای اسلامی برای معرفی پیامبر خدا(ص) از طریق هنرمندان باعث می‌شود چهره واقعی ایشان به جهانیان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه «تاکنون در این زمینه کوتاهی‏های زیادی از سوی هنرمندان کشورهای اسلامی صورت گرفته است»، تصریح کرد: نپرداختن به زندگی حضرت محمد(ص) در قالب فیلم‏های بین‏المللی باعث شده زمینه‏ برای مغرضین ایجاد شود تا منافع سیاسی خود را از طریق قلب واقعیت دنبال کنند. حیدریان تأکید کرد: کسانی با مقاصد سیاسی به اعتقادات مسلمانان توهین می‏کنند و چهره نادرستی را از اسلام و پیامبر خدا(ص) از طریق قدرت رسانه‏ای و فیلمسازی که در اختیار دارند به جهانیان عرضه می‏کنند و چهره رحمانی دین اسلام و حضرت محمد(ص) را واژگونه به تصویر می‌کشند. وی افزود: توهین به ساحت پیامبر خدا(ص) که اخیرا صورت گرفته حرکت شنیعی است اما امیدوارم هنرمندان و حامیان هنر در کشورهای اسلامی را بیدار کرده باشد و پرداختن به چهره رحمانی اسلام و حضرت محمد(ص) در اولویت کار آنان قرار گیرد.

حیدریان با بیان اینکه «اقدام هنرمندان قطر برای ساخت فیلمی در مورد حضرت محمد(ص) را در راستای هوشیاری فرهنگی ارزیابی می‏کنیم»، آمادگی گروه تولیدکننده فیلم محمد(ص) برای هرگونه همکاری با تولیدکنندگان فیلم قطری را اعلام کرد. وی گفت: ما از اقدام قطری‏ها استقبال می‏کنیم چرا که این فیلم نیز همچون فیلم محمد(ص) متعلق به جهان اسلام است که در آن گوشه‏ای از زندگی پیامبر رحمت به تصویر کشیده شده است و هیچ‌گاه مناقشه‏ای با دیگر کشورهای اسلامی نخواهیم داشت.

فیلم محمد(ص) به غار حرا رسید

در عـین حال کـار تولید فیلم «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی با پایان‌یافتن صحنه‌های مربوط به شهر مدینه با فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به غار حرا ادامه دارد. فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به شهر مدینه در شهرک سینمایی نور واقع در اتوبان قم پایان یافته است و پس از چند روز کار در لوکیشن غار حرا نیز پایان می‌یابد. آخرین لوکیشن فیلم دیر بحیرا (عالم مسیحی بشارت‌دهنده ظهور پیامبر خاتم(ص)) در شهر بصراست که با اتمام کار در این شهر گروه خود را برای ادامه فیلمبرداری در یک کشور خارجی آماده خواهد کرد.

مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، علیرضا شجاع‌نوری در نقش عبدالمطلب، محسن تنابنده در نقش ساموئل، داریوش فرهنگ در نفش ابوسفیان، مینا ساداتی در نقش آمنه، ساره بیات در نقش حلیمه و پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت‌اسد از بازیگران این فیلم هستند. تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی روایت زندگی خاتم‌ انبیا(ص) در مقطع پیش از تولد تا ۱۲سالگی ایشان است. این فیلم در مؤسسه سینمایی نورتابان تولید می‌شود و مدیریت این پروژه را محمد مهدی حیدریان برعهده دارد.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.