فیلم نمایش ‘پس از سقوط’ وارد شبکه نمایش خانگی شد

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم نمایش’پس از سقوط’ نوشته ‘آرتور میلر’ با ترجمه و کارگردانی منیژه محامدی که فروردین و اردیبهشت ماه با بازی محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، آناهیتا همتی، نیما رئیسی، فرزانه نشاط خواه، سام کبودوند، محمد نادری و رضا مختاری در سالن شماره یک مجموعه ایرانشهر روی صحنه رفت، پس از فیلمبرداری از سوی مجموعه ایرانشهر، وارد شبکه نمایش خانگی شد.

فیلم‌های تهیه شده از آثار سالن‌های نمایش مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و سالن انتظامی مجموعه خانه هنرمندان ایران، برای ارائه در شبکه‌های نمایش خانگی و کمپانی‌های بین‌المللی از سوی غرفه های فرهنگی – هنری مجموعه تماشاخانه ایران شهر و خانه هنرمندان به فروش می‌رسد.

فیلم‌های تهیه شده از اجراهای این مجموعه در قالب ‘دی وی دی’ عرضه می‌شود و گروه فیلمبرداری نمایش‌ها نیز از سوی خود مجموعه ایران‌شهر و با استفاده از پنج دوربین، در دو اجرای اختصاصی به ضبط این آثار می‌پردازند. در این مجموعه ‘دی وی دی’ با نام ‘تماشا’ ارائه می‌شود می‌توان مصاحبه‌های اختصاصی با کارگردان‌ها، بازیگران و سایر عوامل نمایش و همچنین فعالیت‌های آینده گروه‌های تئاتری را مشاهده کرد.

تاکنون فیلم نمایش های؛ ‘زنی از گذشته’ نوشته ‘رولند شیمل فنیگ’ به کارگردانی محمد عاقبتی ، ‘ایوانف’ نوشته ‘آنتوان چخوف’ به کارگردانی امیر رضا کوهستانی، ‘خشکسالی و دروغ’ نوشته و کار محمد یعقوبی، ‘نامه هایی به تب’ به کارگردانی سیامک احصایی و ‘پس از سقوط’ با ترجمه و کارگردانی منیژه محامدی از سوی مجموعه تماشاخانه ایرانشهر عرضه شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه فیلم‌های این پنج نمایش می توانند به غرفه های کتاب سالن انتظارمجموعه تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران مراجعه نمایند.

** برپایی آیین افتتاح نمایش ’۳۳ درصد نیل سایمون’ در ایرانشهر

مراسم افتتاح نمایش ’۳۳ درصد نیل سایمون’ نوشته محمد یعقوبی، روز چهارشنبه (۲۱ تیر ماه)، با حضور پیشکسوتان هنرهای نماشی، مدیران و مسئولان فرهنگی – هنری و اصحاب رسانه در سالن انتظار تالار استاد سمندریان برگزار می شود.

در نمایش ’۳۳ درصد نیل سایمون’ که افسانه ماهیان در مقام کارگردان، تمامی اجراهای این نمایش را به استاد حمید سمندریان تقدیم کرده است، بازیگرانی چون؛ علی سرابی، آیداکیخائی، مسعود میر طاهری و الیکا عبدالرزاق به ایفای نقش می پردازند.

تا کنون ۹ نمایش ‘نامه هایی به تب’، ‘خشکسالی و دروغ’، ‘ریچارد سوم’، ‘آمدیم نبودید رفتیم’، ‘پس از سقوط’، ‘مکبث’، ‘عجایب المخلوقات’، ‘پدرخوانده ناپلی’، ‘شب روی سنگ فرش خیس’ اجراهای خود را با برپایی آیین افتتاح در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده اند.

نمایش ۹۰ دقیقه ای ’۳۳ درصد نیل سایمون’ از ساعت ۲۰ پنجشنبه ۲۲ تیر ماه در سالن استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر پذیرای علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۲۵۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.