فیلم پیام نوروزی اوباما به مردم ایران در عید نوروز ۹۵ + دانلود

 

باراک اوباما نوروز ۹۵ را تبریک گفت

 

ombama95 دانلود فیلم پیام تبریک عید نوروز 95 باراک اوباما

 


دانلود فیلم پیام نوروزی اوباما

 

دانلود فیلم پیام تبریک عید نوروز ۹۵ باراک اوباما

 

.
آخرین پیام نوروزی اوباما:
ممکن است مدتی طول بکشد تا مزایای رفع تحریم‌ها را احساس کنید اما مزایا غیر قابل انکارند!/من میدانم که آمریکایی‌ها مشتاقند فرش، خاویار، پسته و زعفران بخرند!

 

“باراک اوباما” رئیس‌جمهور آمریکا چند ساعت مانده به تحویل سال نو و عید نوروز ۱۳۹۵ با انتشار پیامی ویدئویی که با نام بردن از آداب مخصوص به نوروز، رنگ و بوی ایرانی گرفته بود، نوروز را به ایرانیان تبریک گفت.

 

اوباما در این پیام، ضمن تبریک به همه کسانی که در آمریکا و دیگر نقاط دنیا، نوروز را جشن می‌گیرند، گفت که در هفته‌های آینده، کاخ سفید سفره هفت سین، سبزی‌پلو با ماهی و نان برنجی خواهد داشت.

 

نوروز اولین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با اول فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

 

خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق مختلف فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می‌گویند.

 

نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، کردستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن عید را برپا می‌کنند.

 

 

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. میترا:

    جرت نگید باووووووووووو

    • تکی:

      تبریکش تبریک گرگه . جدی نگیرید .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.