فیلم / گاف حیرت انگیز مسئولین وزارت بهداشت در روز جهانی ایدز

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: شنبه شب قبل برنامه تلویزیونی “۱٫۶۱۸” شبکه چهار که به مناسبت روز جهانی ایدز پخش شد با حاشیه هایی همراه بود، حاشیه هایی که از بی اطلاعی یک مسئول که پست مهمی در وزارت بهداشت در زمینه ایدز دارد حکایت می کند.

به گزارش ممتاز نیوز، در این برنامه زنده تلویزیونی دکتر محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت دقایقی روی خط برنامه آمد. وی در پاسخ به سئوال مجری این برنامه دربارهٔ بازگشت روز جهانی ایدز به تقویم رسمی کشور گفت:« حذف روز جهانی ایدز از تقویم رسمی کشور دو سال پیش اتفاق افتاد. سال قبل با رییس اداره پست و تلگراف ملاقاتی داشتم و از ایشان درخواست کردم هرطور شده یک تجدید نظری در این رابطه صورت گیرد و حتما این روز به تقویم برگردد. ایشان هم قول دادند این کار انجام شود.!!!»

این گاف آنقدر بزرگ بود که مجری این برنامه زنده تلویزیونی هم نتوانست از آن رد شود و در جواب این پاسخ دکتر گویا با اظهار تعجب گفت:« فرمودید اداره پست و تلگراف! اشتباهی تماس گرفتید! اداره پست و تلگراف تقویم رو تعیین می کند ؟!!! فکر می کنم به شورای انقلاب فرهنگی مرتبط است. دیگر وزارت پست و تلگراف رفته است و الان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. امیدوارم تلفن رو درست گرفته باشید!!!»

اظهارات این مقام مسئول در وزارت بهداشت، نمونه بارز به روز نبودن اطلاعات مدیران در پست های حساس که نمی توان به سادگی از آن گذر کرد به خصوص اگر به وزارتخانه ای مربوط شود که سلامت مردم در گرو عملکرد صحیح مدیران آن است.

حذف روز جهانی ایدز از تقویم رسمی کشور و عدم تلاش برای بازگرداندن آن به تقویم، خود سبب مهمی بر بی کفایتی مدیران برجای مانده از دولت احمدی نژاد است. به طوری که دکتر شاعری رییس انجمن ایدز ایران نیز از این مسئله گلایه داشته و در مصاحبه ای با ممتاز نیوز،درباره احتمال بازگشت روز جهانی ایدز به تقویم در دولت یازدهم گفته بود:« از رویه وزارت بهداشت دولت یازدهم در اینباره اطلاعی ندارم اما آنچه که مشخص است مدیران و سیاستگذاران برنامه HIV کشور همان هایی می باشند که در دولت احمدی نژاد بوده اند. اگر قرار باشد همان رویه حذف روز جهانی ایدز از تقویم ادامه پیدا کند فاجعه بار است.»

پیگیری بازگشت روز جهانی ایدز از وزارتخانه ای که از سال ۸۲ همزمان با تصویب لایحه تغییر وظایف به «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» تغییر پیدا کرده است گواه فاجعه مدیریتی در وزارت بهداشت است و لازم است در اینباره تجدیدنظر شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.