قائلان به حقوق بشر اسرای مپنا را دریابند/کاربردی شدن تخصص‌های دانشگاهی

۲۶م آذر ،

arash khamooshi (5 of 5).jpg

از کسانی که برای حقوق بشر ارزش قائلند می خواهیم توجه داشته باشند که دو نفر از همکاران مپنا که در سال قبل در سوریه به اسارت گرفته شده‌اند، خدمتگزاران مردم سوریه برای توسعه صنعت برق، که خدماتش مال مردم است، بودند.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیر ارتباطات و بازار شرکت مپنا در نشست خبری چهارمین کنفرانس صنعت نیروگاه‌های حرارتی با ابراز امیدواری نسبت به آزاد شدن پژمان بویری و حسن حسنی، دو نفر از هفت نفر تکنسین اسیرشده از کارکنان پیمانکار شرکت مپنا در سوریه گفت: خوشبختانه پنج نفر از هفت نفر در یک سال قبل آزاد شده‌اند اما متاسفانه دو نفر هنوز در اسارت می باشند.

وی افزود: درست است که این دو نفر ارتباط مستقیم سازمانی با مپنا نداشتند اما همکاران ما می باشند و همواره مپنا و یاد و خاطره این دو عزیز را گرامی می دارد وبرای آزادیشان تلاش می کند.

او ادامه داد: در روز بیست ونهم آذر ماه سال قبل هفت نفر از کارکنان شرکت مپنا در سوریه به اسارت گرفته شدند.

تخصص‌های دانشگاهی کاربردی می‌شوند

دبیر چهارمین کنفرانس نیروگاه‌های حرارتی نیز با بیان این‌که این کنفرانس نتیجه و محصول مشترک دانشگاه و صنعت است گفت: چهارمین کنفرانس صنعت نیروگاه‌های حرارتی تخصص‌های موجود در دانشگاه‌ها را به سمت مورد نیاز سوق می‌دهد.

یزدی‌زاده اظهار کرد: این کنفرانس آرام آرام به سمت بین المللی شدن پیش می‌رود به گونه‌ای که امسال از کشورهایی که ارتباط ارگانیک با ایران دارند دعوت شده‌ که امسال در کنفرانس حضور داشته باشند.

دبیر علمی کنفرانس نیز اظهار کرد:‌تولید علم در کشور بسیار خوب است اما استفاده از آن به خوبی صورت نمی‌گیرد.

منتظری با اشاره به این که چهارمین کنفرانس صنعت نیروگاه‌های حرارتی بزرگترین کنفرانس در حوزه نیروگاه در خاورمیانه است گفت: تحریم فرصتی برای تلاش در راستای ساخت تجهیزات در کشور است.

وی افزود: چهار کارگاه آموزشی‌ که در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود حالت کاربردی دارد و به جنبه کاربردی و تکنولوژی کمک می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.