قائم مقام اجرایی وزیر صنعت توضیح می دهد: شش گروه کالایی الصاق بارکد دوبعدی شبنم شامل چیست؟

قائم مقام اجرایی وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد : از این پس مصرف کنندگان می توانند کالاهای دارای بارکد دو بعدی شبنم را از فروشنده بخواهند.
به گزارش شبکه خبرآنلاین محمد صادق مفتح افزود : با اجرای طرح شبنم ، کنترل و شناسایی کالاهای قاچاق در سطح عرضه شامل ۶ گروه کالایی ادامه می یابد.
وی افزود : دراجرای این طرح ما با سطح گسترده ای از عرضه شامل انبارها ، شبکه های مختلف توزیع ، شرکتهای پخش ، فروشگاههای بزرگ ، واحدهای صنفی ، عمده فروشی ، بنکداران و واحدهای خرده فروشی روبروهستیم.
مفتح تاکید کرد : طرح در سطح عرضه فقط برای یکبار اجرا می شود و بعد از اجرای این طرح فروشندگان و عرضه کنندگان ، ملزم به خرید و عرضه کالای بارکد دار هستند و کالای غیر بارکد دار قاچاق محسوب شده و مورد پیگرد قرار می گیرد.
به گفته وی اکنون با اقدامات انجام شده در این طرح این امکان وجود دارد که هر خریداری در ۶ گروه کالایی کالای بارکد دار را از فروشنده طلب کند.
وی مزیت اجرای طرح شبنم را برای خریداران، اطمینان ازخدمات پس از فروش ، اطمینان از اصالت و کیفیت کالا برشمرد وتصریح کرد : در نظر داریم در مرحله بعد به مصرف کننده پاسخگو باشیم و تا اگر کالایی را با خصوصیات مشخص خریداری کرد تمامی اطلاعات مورد نیاز آن کالا را به وی ارائه دهیم.
مفتح اظهار کرد : اجرای طرح در بخش واردات بسیار موفقیت آمیز بوده است و در حال حاضر از آبان ماه سال گذشته واردات کالاهای گروه اول را تحت پوشش قرار دادیم و کلیه ثبت سفارش ها با نصب بارکد شبنم بر روی کالاهای وارداتی همراه بوده است.
با اجرای کامل طرح شبنم در سطح واردات و نیزعرضه کالا ، اصلاح شبکه توزیع ، اصلاح سطح عرضه ، تشخیص کالای واردات رسمی از قاچاق و تشخیص اصالت کالا میسر می شود.
اجرای این طرح و نصب و الصاق بارکد دو بعدی شبنم در سطح عرضه بر روی ۶ گروه اول کالایی شامل ۱- لوازم خانگی: انواع موتور یخچال ،فریزر انواع تلویزیون، انواع مایکرو فر، انواع دوربین ، انواع کولر گازی ، انواع اتو ، انواع آبمیوه گیری ۳ کاره و ۵ کاره ، انواع جاروبرقی، انواع لوازم صوتی و تصویری ، انواع تلفن همراه ، ۲- در بخش رایانه و ملحقات آن شامل انواع چاپگر و انواع لپ تاپ و مونیتور ، انواع جوهر و تونر چاپگر ، ۳- در بخش اسباب بازی شامل انواع اسباب بازی ۴- در تجهیزات پزشکی شامل دستگاههای سنجش فشار خون ، دستگاههای گلوکومتر ( سنجش قند خون ) ، نوارهای دستگاه سنجش قند خون ، انواع کاندوم ، ایمپلنتهای جراحی ( که شامل بعضی از ردیفهای تعرفه ای می شود) و انواع سمعک ۵- در گروه لوارم آرایشی و بهداشتی شامل انواع عطر و ادکلن و انواع اسپری های خوشبو کننده ، انواع رنگ مو و۶- انواع مکملهای غذایی و دارویی است که از خرداد ماه سال جاری آغاز شده و در یک مهلت زمانی کوتاه ادامه می یابد.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.