قائم مقام دبیر مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان: فضای قرآنی در شهر تبریز مشهود است

ˈسیدمحمود موسویˈ چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان به خبرنگار معارف ایرنا اعلام کرد: ایجاد چتر قرآنی درشهر تبریز یکی از برنامه های هدفمند این دوره از مسابقات است و این موج قرآنی در سطح خیابان ها و مناطق مختلف شهر تبریز به شکل های مختلف مشهود است.

وی افزود: طی جلساتی که با مسوولان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و سایر دستگاه های اجرایی داشتیم بنا بر این بود که این مسابقات را منحصر در چند روز نبینیم بلکه یک موج قرآنی ایجاد کنیم.

وی توزیع کتاب گزیده منشور عقاید امامیه تالیف حضرت آیت الله ˈجعفر سبحانیˈ را یکی از این اقدامات دانست که قبل از ماه رمضان در سطح وسیعی در شهر تبریز آغاز شد و با برگزاری مسابقه ای با محوریت این کتاب، تاحدودی آماده سازی لازم انجام شد.

موسوی اضافه کرد: اگرچه بعد از ماه رمضان تلاش کردیم یک سکوت ۱۰ روزه رسانه ای برای برجسته کردن مسابقات داشته باشیم ولی در شهر تبریز اثرات فضاسازی قرآنی مشهود است و در شکل های مختلف ارائه شده و نشانگر ایجاد فضای قرآنی در این شهر است.

وی به سایر برنامه های جنبی این مسابقات اشاره کرد و گفت: برگزاری کرسی های تلاوت، شناسایی مساجد فعال و شناسایی فعالان قرآنی شهر تبریز و همکاری با آنان و همچنین ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی قوی از فعالان که بتوانند نمونه های چنین مسابقاتی را در شهر برگزار کنند از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

قائم مقام دبیر چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در ادامه گفت: کرسی های تلاوت و تدبر در مساجد مختلف با همکاری رادیو قرآن یکی دیگر از برنامه های جنبی این مسابقات است که به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

وی با اشاره به زلزله اهر، ورزقان و هریس از ایجاد پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان این شهرها خبر داد و گفت: امیدواریم این اقدام مرهمی برای آسیب دیدگان از این حادثه باشد.

موسوی همچنین به برپایی یادواره سرداران شهید آذربایجان شرقی که ۱۰ روز پس از مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: تداوم این گونه فعالیت ها روح معنوی خاصی به شهر تبریز می بخشد و امیدواریم این روح معنوی سالیان سال در تبریز ادامه داشته باشد.

چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان که با حضور نمایندگانی از ۵۲ کشور در دو رشته حفظ و قرائت از روز سه شنبه در شهر تبریز آغاز شد، روز شنبه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

فراهنگ**۱۰۰۳**۵۸۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.