قائم مقام نخست وزیر سوریه با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد

به گزارش اداره کل بین الملل و تشریفات، غلاونجی در این دیدار با اشاره به شرایط موجود حاکم بر کشورش، مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه را شرافتمندانه و اصولی خواند و گفت: ملت و دولت سوریه همواره قدردان مواضع صحیح و برادرانه کشور دوست، جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

وی با اشاره به توطئه های خارجی دشمنان سوریه در بحران سازی و تشدید فعالیت های تروریستی در این کشور خاطرنشان ساخت: هدف دشمنان سوریه و در رأس آنها آمریکا و برخی همدستان منطقه ای اش تضعیف خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در منطقه است ولی با مقاومت مردم و مسوولان فعلی کشور این توطئه نیز همانند دسیسه های قبلی خنثی خواهد شد.

قائم مقام نخست وزیر سوریه در ادامه گفت: تشدید تحریم ها و محاصره اقتصادی علیه سوریه، مقدمه ای بر تضعیف هرچه بیشتر کشور برای دستیابی به هدف از میان برداشتن یکی از دشمنان کلیدی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه مهم خاورمیانه بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز از سوریه به عنوان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و با اشاره به مشکلات پدیده آمده برای این کشور طی ۱۶ ماه گذشته گفت: جمهوری اسلامی ایران، حمایت از دولت و مردم سوریه در برابر توطئه های خارجی و تروریست های داخلی آن را وظیفه انسانی خود می داند.

وی همچنین گفت: غرب به دنبال اعمال فشار سیاسی و تبلیغاتی علیه سوریه است تا با همدستی برخی کشورهای مرتجع منطقه، یکی از ستون های مقاومت مشروع در برابر سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را از کار بیاندازد.

رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که باید فرصت داد سوریه ساختار متولوژی سیاسی خود را به نحوی روزآمد تجدید نماید.

**۱۵۳۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.