قائم مقام وزیر ارشاد: iبه دنبال تربیت حافظ عامل iبه قرآن هستیم

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما iبه دنبال تربیت حافظ حامل و عامل iبه قران هستیم و اگر توسعه فرهنگ قرانی را میخواهیم باید سه ضلع توسعه با هم محقق شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کویر، حجت الاسلام حمید محمدی در همایش مدیران ادرات وموسسات قرانی جنوب کرمان اظهار کرد: ‌بنا بر آیات آغازین سوره الرحمن خدواند از موضع رحمانیت با انسان صحبت می‌کند.

وی افزود: انسان حاوی یک خلقت قرآنی و یک خلقت ابدانی دارد و بعد از آموزش قرآن iبه فطرت او بر اساس قرآن آفریده شد و موجودی قرآن بنیان است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نظام ساماندهی بنیان بشر در عالم بر اساس قران شکل گرفته و نظام نهایی او در عالی ترین مراتب iبهشت بر اساس قرآن شکل می‌گیرد وهر انسانی که متولد می گردد یک قران با او آفریده می‌شود.

محمدی بیان کرد: خداوند در آیه اول ۴ سوره الرحمن دو بار خود را معلم رسمی قران معرفی کرده است و معلمی قرآن جانشینی حضرت حق است و هر کسی شغل معلمی قرآن را بر دوش بکشد بخشی از خلیفه الهی خود را ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: معلمان قرآن آگاهان بر حقایق علوم و شاهدان دایمی امت می باشند و مرگ ندارند و حیات زندگی طول، عرض و ارتفاع دارد که طول و عرض با حیوان‌ها مشترک است ولی ارتفاع زندگی مخصوص انسان است و انسان رو iبه بالا حرکت می‌کند و iبه میزان iبهره مندی از ارتفاع می‌توانند بگویند که زنده می باشند و این حقیقت اصلی زندگی انسان است و زندگی قرانی یعنی iبهره مندی از این ارتفاع زندگی است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بزرگترین وظیفه وزارت ارشاد تحقق فلسفه خلقت انسان است زیرا فلسفه خلقت انسان قرار گرفتن در مسیر رشد مستمر است و کسانی که معلم قرآن می‌شوند از این رشد قرآنی iبهره‌مند می باشند.

وی با اشاره iبه اینکه قرآن iبه دنبال تبیین حقایق بزرگ است، افزود: اصرار ما بر تربیت حافظ یعنی قرآن iبه ذهن فرد منتقل شود و حافظ تبدیل iبه حامل شود و در اعضا و جوارح جاری شود و عامل قرآن شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما iبه دنبال تربیت حافظ حامل و عامل iبه قران هستیم و اگر توسعه فرهنگ قرآنی را می‌خواهیم باید سه ضلع توسعه با هم محقق شود و یک ضلع توسعه فرهنگ قرآنی ارتقای معرفت قرآنی است.

محمدی اظهار کرد:کرمان جنوب از محروم‌ترین نقاط کشور است و تلاشهای بسیاری در این زمینه انجام شده است که سطح برنامه های قرآنی را افزایش دهیم.

وی توجه iبه بسیارزیباخوانی قرآن از عوامل جذب جوانان iبه قرآن دانست وافزود: جشنواره قرانی iبه دنبال احیای هنرهای قرانی در کشور است و ۲۲ جشنواره در کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در هر حوزه باید با یک رویکرد اساسی خلاها را شناسایی و عبور کنیم عنوان کرد: طرح حفظ ملی قران کریم را در دستور کار داریم و باید سریعتر جامعه را iبه این سمت ببریم و در بحث رسمی سازی و مردمی سازی دولت باید کمک کند.

قائم مقام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: در دولت نهم و دهم در وزارت ارشاد و فرهنگ ارشاد اسلامی بودجه قرآنی ۸۰ میلیارد است و با رسمی کردن مؤسسه‌ها اعتبارهای لازم را دریافت می‌کنید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.