قابلیت های جوانان کشور، ایران اسلامی را به نظامی قدرتمند تبدیل کرده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سید محمد حسینی’ شامگاه شنبه در مراسم پاسداشت و تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران نخبه و ممتاز دانشگاهی و برترین های کنکور سال ۹۰ در سالن همایش های صدا وسیما در سخنانی گفت: یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت می تواند برای جامعه به ویژه نسل امروز مفید و مثمرثمر باشد.

وی افزود: روحیه جهادی، ایثار، شهامت، بردباری، رشادت، جوانمردی و فداکاری که در رزمندگان و نوجوانان و جوانان آن دوره در طول هشت سال دفاع مقدس وجود داشت، باعث شده تا ما امروز در اقصی نقاط جهان ضمن صیانت از دستاوردهای این نظام اسلامی حرفهای فراوانی در عرصه های مختلف برای گفتن داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشست اخیر وزیران فرهنگ اجلاس شانگهای در کشور چین اشاره کرد و یادآور شد: در این نشست و در مباحث فرهنگی، مطالب زیادی برای گفتن داشتیم که این مهم را مدیون همین روحیه جهادی و خون شهدا می دانیم.

حسینی با بیان اینکه شهدا از تعلقات دنیایی به دور بوده و این دنیا را جایگاه خودشان نمی دانستند، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران با پا گذاشتن بر روی تعلقات دنیایی این چنین افتخارات عظیم و بزرگی را برای کشور رقم زده و به ارمغان آوردند.

وی گفت: امروز نیز فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در سنگرهای مختلف به ویژه علم دانش و فناوری، راه آن عزیزان را با همان روحیه حتی مضاعف تر دنبال می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: همانطورکه شهدا از برترین ها بودند، امروز نیز این انتظار وجود دارد که فرزندان و خانواده های آنان نیز از بهترین ها به ویژه در عرصه های علم و دانش و فناوری باشند.

عضو کابینه دولت دهم تصریح کرد: اگر آن روزها عرصه جنگ نظامی بود امروز نیز در عرصه جنگ نرم فکری قرار داریم و نیاز است که با دانش، علم، هنر و فناوریهای روز علاوه بر مقابله و مبارزه با دشمنان، از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها صیانت کنیم.

حسینی اظهار داشت: راه شهادت بسته نیست و هنوز هم شهدای گرانقدری در میهن اسلامی در عرصه هسته ای تقدیم می شوند.

عضو کابینه دولت دهم خاطر نشان کرد: امروز دنیا عرصه قدرت و توانایی است و چنانچه دشمنان لحظه ای احساس کنند که ما به نوعی در برخی عرصه ها ضعیف شده ایم به طور حتم آنها با در نظر گرفتن منافع مادی و شخصی خود به ما حمله کرده و ما را دچار مشکل خواهند کرد.

به گفته حسینی باید با تشویق و ترغیب جوانان و ایجاد شوق و انگیزه و حمایت همه جانبه از آنان دائما روحیه جوانمردی دفاع مقدس را در نسل امروز نیز زنده نگه داشته و بر آن تاکید شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت تکریم از بزرگان و علما اشاره کرد و گفت: ائمه (ع) و بزرگان ما همواره بر کسب علم و دانش تاکید داشته اند، بنابر این باید با اتکای به خداوند متعال و با قدرت، به کسب علم و دانش پرداخت تا قله های پیشرفت و ترقی یکی پس از دیگری فتح شود.

وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و دست اندرکاران آن، برگزاری این همایش و مراسم را کاری پسندیده دانست که علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، باعث ایجاد انگیزه در فرزندان و خانواده های آنان می شود.

حسینی با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه ایثارگری و جهادی همواره در نسل امروز تکرار شود، گفت: تکرار و فرهنگ سازی در این زمینه از ایجاد یاس و ناامیدی در جوانان جلوگیری می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نباید آثار هنری مانند فیلم های سینمایی تولید و ارائه شود که در آن روحیه ضعف و ناامیدی تبلیغ شود و مورد سوء استفاده دیگر کشورها قرار گیرد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه فیلم های سینمایی ساخته شده ایرانی با استقبال خوب کشورهای مختلف مواجه شده، گفت: خوشبختانه امروز به مرحله ای رسیده ایم که به موضوع دفاع مقدس بیش از گذشته بها داده می شود.

وی با اشاره به ساخت و تولید فیلم های متعدد در جشنواره بین المللی فیلم فجر با موضوع دفاع مقدس، یادآور شد: در بحث چاپ و انتشار کتاب با موضوع دفاع مقدس شاهد شتاب خوبی هستیم که حرکت های ارزنده ای در این زمینه آغاز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران کشوری است که دائم در معرض تهدید و تحریم دشمنان و بیگانگان قرار دارد، از فرزندان و خانواده های شهدا خواست تا کمک کنند آثار هنری بسیار خوبی در زمینه های مختلف ساخته شده و ضمن فرهنگ سازی، فرهنگ ایثار و شهادت برای همگان معرفی و تبیین شود.

در پایان این مراسم از برترین های کنکور سال ۹۰ فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران نخبه و ممتاز تجلیل به عمل آمد.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۶۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.