قابل توجه افرادی که دنبال لاغری در ماه رمضان هستند

یک فوق تخصص تغذیه با بیان اینکه کاهش وزن تا ۴ کیلو و لاغری در ماه رمضان طبیعی است گفت: برخی افراد چاق برای لاغری در ماه رمضان حذف سحری را امیدی برای خود می دانند. حذف سحری نه تنها باعث لاغری نمی شود بلکه منجر به کاهش وزن عضله فرد شده و سیستم فیزیکی وی را نامناسب می‌کند.

تاثیر حذف سحری برای لاغری در ماه رمضان

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2016/07/00000000000000390739.jpg

دکتر کوروش جعفریان با تاکید بر اینکه مادران باردار، کودکان و افراد مسن دقت بیشتری در رژیم های غذایی خود داشته باشند افزود: افراد مسن به دلیل اینکه در ماه رمضان کمتر احساس تشنگی می کنند ممکن است بدنشان دچار کم آبی شود و همچنین در کودکان دفع آب بیشتر به علت بیشتر بودن سطح بدن نسبت به وزنشان، احتمال اینکه در برابر خطر کم آبی قرار بگیرند وجود دارد که باید با رژیم غذایی درست این کم آبی جبران شود.

وی در ادامه مادران باردار را از جمله گروه‌های آسیب پذیر برای روزه داری توصیف کرد و گفت: با توجه به آسیب پذیری مادران باردار در برابر روزه داری، در صورت رعایت برنامه غذایی مناسب می توانند در ماههای اول بارداری روزه بگیرند.

دکتر جعفریان همچنین به بهترین و مناسب ترین برنامه های غذایی روزه دار در گروه‌های مختلف سنی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بر خلاف تصور عموم برخی افراد روزه دار سه وعده غذایی یعنی افطار، شام و سحری را رعایت نمی کنند و یا شام و افطار را با هم ادغام می کنند و یا سحری نمی خورند در صورتی که توصیه می شود شام دو ساعت بعد از صرف افطاری میل شود.

لاغری در ماه رمضان

این فوق تخصص تغذیه ادامه داد: بهتر است روزه داران، روزه را با میوه های خشک و خرما به همراه مواد مایعات نظیر شیر، سوپ و یا آش باز کنند و در کنار آن خوردن لبنیاتی مثل پنیر و سبزیجات لازم است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مایعات در افطار باید جرعه جرعه و با فاصله خورده شود توصیه کرد: برای جلوگیری از مسمومیت به آب با توجه به اینکه سلول های بدن مدت زیادی بدون آب مانده اند ممکن است نوشیدن یکسره آب، آب زیادی را وارد سلول ها کند و در نتیجه مسمومیت غذایی پیش آید.

دکتر جعفریان با بیان اینکه خوردن دو نوع میوه برای بدن بعد از افطار لازم است اظهار کرد: به دلیل داشتن مقدار زیادی از آب در میوه و سبزیجات، مصرف آنها باعث نگهداری آب در بدن شده و ضمن جلوگیری از پرخوری در بدن احساس سیری به افراد دست می دهد.

وی در خصوص نوع شام و سحری در ایام ماه رمضان تصریح کرد: توصیه می شود شام افراد به دلیل اینکه فعالیت فیزیکی در افراد کم و امکان اختلال خواب ایجاد نشود، کم و سحری نیز همان ناهاری که افراد در روزهای عادی می خورند باشد.

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. مهسا:

    خیلی خوب کم کردی. چجوری واقعا ۱۸ کیلو¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

  2. faezeh:

    من رژیم گرفتم چندماهه ۱۸کیلو توسه ماه کم کردم خیلی کم میخورم حالا برای ماه رمضان چجوری رژیم بگیرم که کاهش وزن داشته باشم ؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.