قاتل، زنان میانسال را با پیشنهاد ازدواج فریب می‌داد

مرد شیادی که با معرفی خود به عنوان فرد با نفوذ، به زنان میانسال و سالخورده پیشنهاد ازدواج می‌داد واموالشان را تصاحب می‌کرد، پس از ۲۱ ماه فرار به اتهام قتل یک زن میانسال دستگیر شد.
در یکی از روز‌های مهر سال۹۰ قتل زن میانسالی در خیابان شریعتی تهران به بازپرس روشن در دادسرای جنایی گزارش و با حضور قاضی جنایی در محل معلوم شد مقتول زن چهل و چهار ساله‌ای به نام سیمین است که به طرز مشکوکی فوت کرده است و اعضای خانواده وی از فردی به نام داوود که در منزل زن فوت شده حضور داشته، شکایت دارند.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی

به این ترتیب پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه سوم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد. در تحقیقات اولیه از داوود، وی به کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۹ به منزل سیمین رفته بودم که او بعد از خوردن صبحانه گفت: حالش خوب نیست و ناگهان به زمین افتاد و من هم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

 

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات اطلاع یافتند داوود از دو ماه پیش با آن‌که بیش از ده سال از سیمین کوچک‌تر بوده، به او پیشنهاد ازدواج داده و در این مدت کوتاه، دقیقا دو روز پس از مرگ متوفی، با وکالتی که از سیمین دریافت کرده بوده، اموال او را به نام خود انتقال داده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، باتوجه به نظریه پزشکی قانونی که علت فوت، نارسایی حاد تنفسی ناشی از اصابت جسم سخت به ناحیه سر عنوان شده، دستور بازداشت داوود از سوی بازپرس پرونده صادر شد و کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وی در خیابان شیراز جنوبی، مطلع شدند وی از محل سکونت خود متواری شده است. سرانجام کارآگاهان با جستجوی گسترده، مخفیگاه متهم را در محدوده میدان سپاه شناسایی و او را بیست و سوم خرداد امسال دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

باتوجه به اظهارات ضد و نقیض متهم و جمع‌آوری دلایل و مدارک مستند، وی یک ماه پس از دستگیری، روز گذشته زبان به اعتراف گشود و گفت:‌ روز حادثه به منزل سیمین رفته بودم تا برای اسباب‌کشی به او کمک کنم که با شنیدن موضوعی، عصبانی شدم. هنگام خارج شدن از خانه، در حالی که سیمین روی صندلی نشسته بود، به حالت نیم‌خیز، آرنج دست مرا گرفت که من دستم را با قدرت از دستش خارج کردم که سرش به در خروجی خورد و حالش بد شد. من هم برای نجاتش با اورژانس تماس گرفتم، ولی هنگام انتقال به بیمارستان فوت کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به برخی اطلاعات به دست آمده در طول رسیدگی به این پرونده، گفت: با تحقیقات گسترده‌ای که طی چند ماه گذشته برای دستگیری متهم انجام شده، تعدادی از زنان میانسال شناسایی شدند که آنها گفتند متهم خود را فردی بانفوذ معرفی و در پوشش پیشنهاد ازدواج، اعتمادشان را جلب کرده و پس از دریافت وکالت انتقال اموال، دارایی‌های آنها را به نام خود به ثبت رسانده است.

با توجه به ثبت ده‌ها شرکت از سوی متهم، رسیدگی به دیگر جرایم ارتکابی وی در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.