قادری؛ مسئولان با الفاظ بازی می‌کنند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۹۳ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد، گفت: هر سال این دعوا را برای کسری بودجه داریم و مسئولان با الفاظ بازی می‌کنند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با تسنیم دربارهٔ اظهارات محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مبنی بر اینکه لایحه پیشنهادی بودجه ۹۳ کسری ندارد، اظهار داشت: ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری تراز عملیاتی بودجه است که دولت می تواند از طریق واگذاری دارایی‌های مالی و فروش نفت این کسری را جبران کند.

وی با بیان اینکه عملاً زمانی که کسری تراز عملیاتی منفی شود به معنای این است که بودجه کسری دارد، افزود: هر سال همین بحث را داریم دولت‌ها می گویند که کسری نیست و با فروش نفت و اوراق مشارکت این رقم جبران می گردد ولی منطقی اگر بخواهیم به موضوع نگاه کنیم به این می رسیم که تراز عملیاتی منفی به معنای کسری است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: منطقی ترین روش این است که دولت هزینه‌های جاری و عمرانی را از طریق مالیات جبران کند اما از آنجایی که از طریق مالیات چنین چیزی فعلاً امکان پذیر نمی شود دولت به دنبال تامین منابع از محل فروش نفت است.

قادری ضمن اشاره به اینکه لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۹۳ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد، ادامه داد: البته این کسری بدین معنا نیست که دولت بخواهد از طریق استقراض بانک مرکزی منابع را تامین کند چراکه امکان تامین منابع از طریق فروش اوراق مشارکت و نفت وجود دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نوبخت مبنی بر اینکه بودجه ۹۳ کسری ندارد، تاکید کرد: این عبارات بازی با الفاظ است چراکه عملاً درآمدها جواب هزینه ها را نمی دهد ضمن اینکه تراز عملیاتی رسماً منفی است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.