“قادر” سپر دفاعی حریم آبی ایران

۲۳فروردین۱۳،

موشک‌های کروز «قادر» ضد ناوچه و ضد ناو بوده و می‌توانند ناوهای سنگین را غرق کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، موشک قادر با برد بلند ۲۰۰ کیلومتر، کلاهکی ۲۰۰ کیلومتری و قابلیت آماده‌سازی و واکنش سریع می‌تواند اهداف دریایی از جمله ناوچه‌ها و ناوهای جنگی و اهداف ساحلی دشمن را منهدم می‌کند.

پس از رونمایی از این موشک، بعضی از رسانه‌های غربی مدعی شدند قادر یک موشک خارجی است که ایران تنها یک فروند از آن را در اختیار دارد و با اعلام خبرها دروغ قصد داشتند این موفقیت بزرگ را تحت‌الشعاع قرار دهند.

امروز متخصصان زبده و کارآمد کشورمان با تولید و تحویل انبوه موشک قادر، علاوه بر نشان دادن توانمندی‌های بالای خود در تأمین نیازمندی‌های موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، یک‌بار دیگر غرض‌ورزی و دروغ بودن ادعای رسانه‌های غربی را اثبات کردند.

موشک‌های کروز قادر، ضد ناوچه و ضد ناو بوده و می‌توانند ناوهای سنگین را غرق کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به قدرت تخریب بالای اهداف ثابت و متحرک دریایی، قابلیت مانور پروازی، سیستم هدایت و کنترل خودکار، شلیک از روی شناورهای کلاس‌های گوناگون و همچنین پایگاه اینترنتی‌های ثابت ساحلی، قابلیت آماده‌سازی و واکنش سریع آن اشاره کرد.
پرواز در ارتفاع پایین، قابلیت تخریب بالا، وزن کم و دقت عمل در انهدام اهداف مورد نظر از دیگر ویژگی‌های موشک قادر می باشند.

موشک قادر قابلیت شلیک از ساحل و از روی شناور با کلاس‌های گوناگون را دارد و با تجهیز نیروی دریایی به این موشک پیشرفته توان عملیاتی این نیرو به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

هرچه پیش‌تر می‌رویم، اهمیت نیروی دریایی برای نظام جمهوری اسلامی، آشکارتر می‌شود.
(فرماندهی معظم کل قوا)

نیروی دریایی از دیرباز به‌عنوان یکی از عوامل مهم نظامی و اقتصادی، مورد نظر بوده است؛ به‌ویژه در سده‌های اخیر که ابرقدرت‌ها برای حفظ سلطه خود بر جهان، سعی کرده‌اند تا با ایجاد یک نیروی دریایی قوی، امور نظامی و اقتصادی جهان را تحت سیطره خود قرار دهند.

گام‌برداری در مسیر راهبرد ملی به‌منظور دستیابی به اهداف کلان جمهوری اسلامی مستلزم برخورداری از امنیت در حوزه‌های مختلف به ویژه دریا است، زیرا در کشوری دریایی مانند ایران که منافع، اقتصاد و امنیتش با دریاها پیوند خورده، برخورداری از راهبرد دریایی متناسب، حیاتی و الزام‌آور است.

علاوه بر نشان دادن توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان در رسیدن به انواع دستاوردهای نظامی با وجود انواع تحریم‌ها، ساخت تجهیزات دریایی به‌ویژه «قادر» از اهمیت دیگری نیز برخوردار است که مروری بر تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر اهمیت دریا و حفظ لزوم امنیت دریایی آن را مشهود می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.