قاسمی مطرح کرد:سند ملی راهبرد انرژی کشور آماده ارایه به مجلس است

یکشنبه ۴ تیر – ۰۷:۰۰:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رستم قاسمی با حضور در نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس نهم، از آماده شدن سند ملی راهبرد انرژی کشور و ارایه آن به دولت برای تقدیم به مجلس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، موسی احمدی در تشریح مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون انرژی، از حضور رستم قاسمی وزیر نفت در این کمیسیون خبر داد و افزود: در این نشست مسائل کلی مربوط به توسعه و پیشرفت نفت و گاز و اهداف کلانی در راستای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و برنامه پنجم توسعه بود، مطرح شد.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آقای قاسمی در رابطه با سرمایه‌گذاری در میادین مشترک در خواست حمایت از سوی مجلس را داشتند، افزود: بحث‌هایی درباره تولیدات نفت و گاز و پتروشیمی مطرح شد و وزیر نفت اظهار کرد که کلیه واگذاری‌های این حوزه در راستای اجرای اصل ۴۴ بوده است.
وی ادامه داد: آقای قاسمی همچنین درباره جذب نیروهای بومی نیز گفت تاکید وزارت نفت بر اجرای مصوبه هیات دولت در این راستا است که حداقل ۵۰ درصد نیروهای بومی در منطقه جذب این وزارتخانه شوند.
احمدی در ادامه به صحبت‌های قاسمی درباره توسعه نفت اشاره و تصریح کرد: وزیرنفت معتقد بود که توسعه نفت یعنی توسعه کشور و اظهار کرد که به بسیج عمومی و همکاری کلیه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با نفت و گاز نیاز داریم، همچنین وزیر نفت تاکید کرد که بنا داریم خام فروشی را متوقف و گاز را به صورت فرآورده‌هایی چون بنزین و گوگرد تبدیل کنیم.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس ، با بیان اینکه نمایندگان سئوالاتی را از آقای قاسمی مطرح کردند که ادامه آنها به نشست آینده کمیسیون موکول شد، گفت: وزیر نفت در پاسخ به سئوالی درباره سند ملی راهبرد انرژی کشور گفت :این سند تدوین شده و در حال حاضر نیز در اختیار دولت برای ارایه به مجلس است.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس گفت: آقای قاسمی همچنین  درباره طرح جامع انرژی کشور تاکید که این طرح در حال تدوین است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۹۰۰۲۴۰۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.