قاسم خانی:افتخار من برادری با “پیمان” است

۲۳ آبان ،

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیونممتازنیوز، نشست نقد و بررسی سریال دزد و پلیس به کارگردانی سعید آقاخانی با حضور محراب قاسم خانی نویسنده، شقایق دهقان و هومن برق نورد بازیگر، محمدرضا لطفی منتقد شب قبل در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
در ابتدای نشست محراب قاسم خانی نویسنده سریال دزد و پلیس، در خصوص نویسندگی و هویت مستقل خود در این حرفه گفت: برادر پیمان قاسم خانی بودن به دلیل تاثیرگذاری در زندگی و کار من افتخار بالایی بوده است اسم و عنوان برایم هیچ اهمیتی ندارد.
وی ادامه داد: نویسندگی یعنی کارگروهی حرفه ای که اولین بار در سریال پاورچین آغاز و با تشکیل یک گروه تیمی به سرپرستی پیمان توانست تیم موفقی شود.
قاسم خانی به شکل گیری ایده و آغاز قصه دزد و پلیس اشاره و عنوا کرد: ایده اولیه این طرح در ذهن من جرقه زد و با توجه به سختی کار به لحاظ اجرا و تولید پیمان قاسم خانی و محسن چگینی از این طرح استقبال کردند.
وی اظهار داشت: تکمیل نگارش این طرح به مدت یک سال به طول انجامید و برای ایام نوروز و ماه رمضان در نظر گرفته شد اما به دلایلی به پخش در پائیز رسید.
قاسم خانی ضمن اشاره به اینکه موضوع فراموشی سوژه تکراری است، خاطرنشان کرد: موضوع فراموشی داستان نو و بکری به شمار نمی آید اما  تعدد قصه در این حوزه و اهمیت نوع پرداخت و شخصیت پردازی صحیح و درست تری تکراری بودن سوژه کاهش داد.
وی در پایان صحبت هایش تصریح کرد: همه فکر من در نگارش این فیلم نامه غافلگیری به موقع و پرداخت درست کاراکترها بود تا رابطه شخصیت اصلی یعنی ناصر داود و فریبا شکل بگیرد.
در ادامه شقایق دهقان بازیگر نقش فریبا در خصوص جایگاه خود در تلویزیون گفت: ارتباط نزدیک با مردم و انبوه تماشاگر در تلویزیون را بسیار دوست دارم ونسبت به سینما و تلویزیون تعصب خاصی ندارم.
وی ادامه داد: در سینما پیشنهادهای چندان خوبی از سوی کارگردانان نداشتم و شاید این تفکر آن ها که بازیگری که در تلویزیون زیاده دیده می شود دیدن او در سالن سینما برای مخاطب سخت است و به اجبار به وادی طنز وارد نشدم.
دهقان در خصوص بداهه گویی در سریال دزد و پلیس عنوان کرد: گروه سریال دزد و پلیس جزء گروههایی بود که به دلیل وفادار بودن کارگردان به متن فیلم نامه و شلخته نشدن در کار سبب کاربرد کمترین بداهه در گفتار شده است.
وی اظهار داشت: نویسنده بهترین فردی است که اشراف کامل به کاراکترها دارد و وقتی بداهه به سریال کمک می کند که بازیگر در روند بازی و شناخت از نقش از این روش استفاده کند.
در ادامه صحبت های شقایق دهقان، هومن برق نورد بازیگر نقش داود در خصوص حضور خود در مدیوم های مختلف تلویزیون عنوان کرد: متن فیلم نامه نسبت به انتخاب نقش در مدیوم های مختلف سینما و تلویزیون اهمیت بیشتری دارد و با وجود بازی در کارهای جدی و توجه مردم به طنز بازی در نقش های طنز بیشتر در ذهن مخاطب باقی مانده است.
وی ضمن اشاره به اینکه وقت خواندن فیلم نامه از آن استقبال کردم، خاطرنشان کرد: با وجود آماده بودن پنج قسمت از متن فیلم نامه و شخصیت پردازی مناسب و همچنین نزدیک بودن نقش پیشنهادی با شخصیت ناصر سریال ساختمان پزشکان ریسک این کار را پذیرفتم.
در پایان رضا کریمی بازیگر سریال دزد و پلیس در خصوص حضور خود در این سریال عنوان کرد: دوستی ما با محسن چگینی و برادران قاسم خانی مانند یک خانواده است به شکلی که همه ما به فکر پیشرفت و بهتر شدن کار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بحث تقلید سعید آقاخانی از سیروس مقدم وجود ندارد و همه تجربه های آقاخانی با وجود همکاری با سیروس مقدم شخصی بوده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.