قاضی زاده: کاندیداها حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کنند

۲۶اردیبهشت،

سخنگوی جبهه پایداری و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، با اشاره به روند بررسی احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان، گفت: کاندیداها در صورت رد صلاحیت از شورای نگهبان، حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کنند.

“سید‌امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی” نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، تمکین عملی در برابر قانون را اصلی‌ترین شرط برای تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و هواداران آنها خواند و گفت: با توجه به وظیفه خطیر شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و همچنین جایگاه رئیس قوه مجریه به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و شخص دوم مملکت پس از مقام معظم رهبری، در جریان بررسی احراز صلاحیت نامزدها در این شورا برای تصدی پست ریاست جمهوری، تمام کاندیداها باید حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: تلاش برای تحمیل کاندیداهای مدنظر گروهها و جریانات سیاسی در صورت عدم احراز صلاحیت کاندیدای مورد نظر برخلاف قانون و زیاده‌خواهی است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید با رعایت حقوق مردم، اجرای قانون و حرکت براساس ضوابط قانونی اقدام کنند، گفت: انتخابات مایه عزت و عظمت کشور است و کاندیداهای پست ریاست جمهوری باید با درایت و عقلانیت در این‌باره عمل کنند.

سخنگوی جبهه پایداری در خاتمه با بیان اینکه اگر کاندیداها تابع قانون باشند، قطعا هواداران آنها نیز از قانون تبعیت خواهند کرد، تصریح کرد: کاندیداها باید عامل ایجاد آرامش در سطح افکار عمومی باشند و از هرگونه بحران و تنش اجتماعی در سطح جامعه بپرهیزند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.