قاضی‌زاده: طریقت منفرد از برنامه نویسان برنامه پنجم است/ قوامی: وزیر پیشنهادی بهداشت نگاه کلان و مدیریتی دارد

۲۷م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، هادی قوامی نماینده اسفراین در موافقت با وزارت محمدحسن طریقت منفرد، از گفت و گوهایش با متخصصین امر بهداشت و درمان سخن گفت و از موافقت آنها با حضور وی در این پست خبر داد. او به نقل از احمد توکلی رئیس پیشین مرکز پژوهش های مجلس گفت که طریقت منفرد که در دوره های از مدیران مرکز پژوهش ها بوده، از معدود پزشکان واردی است که با تجارت در امر بهداشت و درمان مخالف است.
وی از نگاه کلان و مدیریتی طریقت منفرد به نیکی یاد کرد و افزود: او به خوبی واقف است که خدمات سلامت، امری حیاتی است و مخالف انحصار در این عرصه است.
به گفته او، تبیین وضع موجود از مولفه های یک مدیر خوب است که در برنامه های پیشنهادی طریقت منفرد دیده می گردد. این مقوله یک «ارزش» قابل تقدیر است.
فرهاد بشیری نماینده پاکدشت هم که در موافقت با گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت بهداشت سخن می‌گفت در واکنش به اظهارنظر عوض حیدرپور دربارهٔ اینکه «طریقت منفرد صلاحیت عمومی برای تصدی وزارت بهداشت و درمان را ندارد»، گفت:‌ یقینا آقای رئیس جمهور وقتی شخصی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای یک دستگاه اجرایی معرفی می‌کند، برای صلاحیت عمومی وی از دستگاه‌های مربوطه استعلام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس انتظار دارند، محمد حسن طریقت منفرد برنامه ۵ ساله توسعه را به درستی اجرا کند، افزود: با توجه به مدت خدمت‌گذاری باقیمانده، انتظار این است که آقای طریقت منفرد، برای اجرایی کردن انتظارات مردم و نمایندگان اقدامات لازم را اعمال کند.
نماینده پاکدشت با بیان اینکه طرح پزشک خانواده و بهبود سیستم اورژانس کشور برای مقابله با حوادث رانندگی از جمله برنامه‌هایی است که مجلس انتظار دارد وزیر بهداشت با جدیت آن را دنبال کند، تصریح کرد: ایجاد واحدهای سلامت بهداشتی با تجهیزات مهم درمانی در مناطق محروم و قرار دادن استانداردهای بین‌المللی سلامت، اهمیت ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه ویر بهداشت باشد.
طریقت منفرد از نویسندگان برنامه پنجم بوده

امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد هم که در موافقت با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت بهداشت در جلسه علنی امروز  مجلس، سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: بعضی وزرا به سبب آنکه به برنامه پنجم اعتقاد نداشتند با مشکلات اجرایی مواجه می‌شدند. یکی از افتخارات آقای دکتر طریقت منفرد این است که در نگارش برنامه پنجم جزء برنامه‌نویس‌ها بوده است و بنابراین به برنامه پنجم اعتقاد دارد.
وی افزود: تمام همت طریقت منفرد جز دلسوزی برای محرومیت و مستضعفین نیست. آقای طریقت‌ منفرد وقتی در مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است نیز در کمیسیون بهداشت حضور می‌یافت و ما از ایشان کمک می‌گرفتیم.

وی با بیان اینکه گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت بهداشت سابقه مناسبی برای اداره وزارت بهداشت دارد، گفت: آقای طریقت منفرد متعهدانه و دلسوزانه کار می‌کند و انشاءالله دلسوزانه وزارت بهداشت را نیز اداره خواهد کرد.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.