قاضی‌پور: جلسه امروز به استیضاح آقای احمدی‌نژاد تبدیل شد

۱۵ام بهمن ،

سرویس سیاسی :

نادر قاضی پور در واکنش به اقدام رئیس جمهور در مجلس ، آن را شان رئیس جمهور ندانست و افزود جلسه ایی که احمدی نژاد در مجلس از آن یاد کرد از قبل برنامه ریزی شده بود و یک توطئه بود .

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی با خبرنگار خبرامروز گفت : نمایندگان مجلس طبق وظیفه قانونی خود و با توجه به سوابق کاری اقای وزیر اقدام به استیضاح این وزیر کردند . این یک جلسه استیضاح عادی بود و روال عادی خود را طی می کرد تا زمانی که اقای رئیس جمهور آغاز به تهدید رئیس مجلس کرد .

وی افزود : به نظر من اگر در جلسه صبح ، حتی بعد از ظهر قبل از حرفهای احمدی نژاد رای گیری می شد آقای شیخ الاسلامی رای اعتماد می گرفت و ابقا می شد . ولی سخنان اقای احمدی نژاد و حرف های خود اقای وزیر که سبب استیضاح خود را اجتناب از تعویض مدیران به درخواست نمایندگان دانست روند جلسه را به کلی تغییر داد .

قاضی پور در بخشی از سخنان خود گفت : وقتی رئیس جمهور با لحن همیشگی بگم بگم خود رئیس مجلس را تهدید کرد جلسه عملا به جلسه استیضاح خود اقای احمدی نژاد تبدیل شد . از اقای رویس جمهور بیش از این انتظار میرفت .  آقای رئیس جمهور می بایستی طبق دستور رهبری عمل می کرد و از ایجاد تشنج اجتناب می کرد . در وضیعت کنونی کشور دولت باید به فکر معیشت مردم و قشرهای نیازمند باشد نه اینکه در صحن علنی مجلس بگم بگم راه می انداخت .
17060976_PhotoL

وی افزود : قضیه این نوار صوتی هم توطئه ای بیش نبود . طبق قانون استراق سمع بدون حکم قضایی جرم است . در نوار ویدئویی هم از زاویه فیلم برداری کاملا مشخص بود که از قبل برنامه ریزی شده است و همانطور که گفتم توطئه بیش نبود. این کار ، کار خوبی نبود . عمل شایسته ای نبود . در شان رئیس جمهور ایران نبود. در شان رئیس جمهور کشور اول منطقه نبود .

قاضی پور در جواب خبرنگار خبرامروز که سبب حضور رئیس جمهور در مجلس چه بود گفت : کاملا مشخص بود که جناب اقای رئیس جمهور امروز برای تصویه حساب با اقای لاریجانی و خانواده ایشان به مجلس آمده بودند .  ولی اعمال برادر اقای لاریجانی به ایشان ربطی ندارد . اگر تخلفی روی داده و کسی جرمی انجام داده باید به قوه قضاییه ارجاع داده شود نه اینکه از این موضوع در صحن مجلس برای تصویه حساب استفاده شود.

قاضی پور درمورد واکنش گسترده ایی که جلسه امروز در رسانه های جهان داشت گفت : ما نباید  ما نباید به رسانه های خارجی که از طرف دشمنان هدایت می شوند خوراک خبری تهیه کنیم .وقتی که ما در مسائل اقتصادی درست عمل کنیم . معیشت مردم بهتر شود و از فرامین رهبر انقلاب طبعیت کنیم خواهیم دید که کلیه این توطئه ها خنثی خواهد شد .

وی در مورد انتصاب مرتوضوی در سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که این انتصاب از نظر مجلس غیر قانونی است و نمایندگان اجازه بی قانونی را به هیچ کسی نخواهند داد .
جلسه استیضاح امروز نقطه عطفی بود . نشانه این بود که مجلس با کسی رودرواستی ندارد و هرکسی باید در مقابل قانون پاسخگو باشد حتی نزدیکان سران قوا به عنوان مثال فرزندان آقای هاشمی که هم اکنون در زندان به سر می برند.


» سیاست
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.