قاضی سراج در گفت‌وگو با ایسنا: متهمان مرحله دوم پرونده فساد بزرگ مالی اشخاص مطرحی می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

Rouhollah Vahdati (2 of 13).jpg

قاضی رسیدگی‌کننده iبه پرونده فساد بزرگ مالی گفت: رسیدگی iبه مرحله دوم پرونده فساد بزرگ مالی همین امروز در شعبه اول دادگاه انقلاب در حال انجام است.

قاضی ناصر سراج با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی این خبرگزاری درباره احکام صادر شده در مرحله اول رسیدگی iبه پرونده فساد بزرگ مالی و اعتراض iبه آنها گفت: معمولا هر حکمی که صادر می‌شود همه محکومان iبه آن اعتراض می‌کنند. iبه احکام این پرونده هم اعتراض شد و این پرونده با حدود ۲۸ هزار و ۵۴۴ برگ حدود یک ماه است که iبه دیوان عالی کشور رفته است.

وی تصریح نمود: متهمان این پرونده ۵۳ وکیل داشتند و حکم صادره در این پرونده ۱۶۶۰ برگ بود.

قاضی سراج همچنین گفت: در مرحله اول رسیدگی iبه پرونده فساد بزرگ مالی پانزده جلسه از پنج تا دوازده ساعته برگزار نمودیم و حکم آن هم صادر شد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک دیوان عالی کشور نسبت iبه آن اظهارنظر خواهد نمود.

رییس شعبه اول دادگاه انقلاب با بیان اینکه “در مرحله تازه رسیدگی iبه پرونده فساد بزرگ مالی برای حدود ۳۰ نفر کیفرخواست صادر شده است”، گفت: طبق روال iبه این پرونده در شعبه اول رسیدگی می‌شود. این شعبه چند دادرس دارد که iبه این پرونده رسیدگی می‌کنند ولیی مرجع رسیدگی تغییری نمی‌کند.

وی افزود: همین امروز رسیدگی iبه مرحله دوم پرونده فساد بزرگ مالی در شعبه اول دادگاه انقلاب انجام می‌شود.

سراج در پاسخ iبه این پرسش که “آیا مرحله دوم رسیدگی iبه پرونده فساد مالی نیز علنی است یا خیر؟” تاکید نمود: همه دادگاه‌های ما علنی است مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد.

رییس شعبه اول دادگاه انقلاب همچنین در پاسخ iبه این پرسش که “آیا در مرحله دوم نیز در بین متهمان اشخاص مطرحی نظیر معاونان وزرا وجود دارند یا خیر؟” گفت: همه مطرح می باشند. iبه نظر ما همه، اشخاصی مطرح می باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.