قالیباف: آلودگی هوا با توسعه حمل و نقل عمومی حل می‌شود

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۶:۳۰:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – شهردار تهران آلودگی هوا و آلودگی صوتی را بزرگترین چالش شهر تهران دانست و گفت: رفع این معضل با توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو امکان پذیر است نه با حرف و مقاله.
به گزارش خبرگزاری آریا ، قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه نیروی هوایی، خط ۴ مترو افزود: پس از توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس‌های تندرو می‌توان برای عبور و مرور ماشین‌های شخصی در شهر محدودیت ایجاد کرد اما این که بگوییم پیش از توسعه حمل و نقل عمومی برای ماشین‌های شخصی محدودیت ایجاد کنیم قابل قبول نیست.
وی در ادامه با اشاره به تراکم بسیار مسافر در برخی ساعات مترو ابراز امیدواری کرد با خرید واگن‌های جدید حرکت قطارها در هر ایستگاه به دو دقیقه برسد تا فشار از روی مردم برداشته شود.
قالیباف با بیان اینکه امروز دیگر مترو به عنوان مجموعه و سازه عمرانی محسوب نمی‌شود افزود: امروز متروی تهران با ظرفیت جابجایی بیش از ۲ و نیم میلیون نفر در روز، درحال تبدیل شدن به مجموعه ای اجتماعی و فرهنگی متشکل از آموزش، تربیت، فرهنگ مشارکت به ویژه در حوزه اخلاق ، دین و شهروندی است.
قالیباف در ادامه با اشاره به حادثه چند ماه پیش ورود سیلاب به بخشی از مسیر غربی متروی خط ۴ تهران گفت: بالاخره سیل موضوع غیرپیش‌بینی است و همزمان با سیل خط ۴ ،برخی شهرهای کشور نیز از وقوع سیل مصون نماندند و خسارت مالی و حتی جانی فراوانی به آنها وارد شد .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۸۳۰۱۴۳۸۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.