قالیباف اعلام کرد: جشنواره تئاتر شهر؛ اقدامی در مسیر نهادینه کردن فرهنگ شهروندی

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۲:۲۷:۰۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- محمدباقر قالیباف طی پیامی به نخستین جشنواره تئاتر شهر، این جشنواره را مجالی برای به نمایش گذاشتن معنای واقعی هنر متعهد عنوان کرد و افزود: این جشنواره حرکتی جدی برای مدیریت شهری و انجام رسالت نهادینه کردن فرهنگ شهروندی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهردار تهران در این پیام اظهار امیدواری کرد که با گرد هم آمدن محصولات این هنر تأثیرگذار، حرکتی سریع برای شکل گیری جامعه ای متعالی و شهری انسان محور در سایه عشق، عقل و معنویت ترسیم شود.
وی هنر را یکی از زمینه های اصلی عنوان کرد که انسان در طول تاریخ در جهت بیان آرمان های خود و همچنین در راه وصول به آن آرمان ها از آن بهره گرفته است.
شهردار تهران در این پیام می افزاید: هنر دارای چنان جایگاهی است که می‌تواند سیمای زندگی خوب را به انسان نشان دهد و از ایجاد غفلت و بی‌خبری در انسان جلوگیری کند. در این میان هنر متعالی و معنوی روح ناآرام انسان را که مدام در پی اصل خویش است، آرام می کند و با تذکر به جاودانگی، به دنبال ساختن انسان است و این انسان سازی راه را برای ساخت جامعه‌ای متعالی هموار می‌کند.
دکتر قالیباف با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان «هنر را مکمل وجود انسان و جامعه» می‌خوانند و هر «هنرمند را عنصری» می‌دانند که «می‌تواند کشوری و بلکه دنیایی را با هنر خود پوشش دهد و ذهنیت‌هایی را در مردم بسازد و هدایت‌هایی را برای افراد بیافریند و لذت‌های روحی و معنوی را به کسانی که اهل التذاذ از هنر هستند، ببخشد.»
وی با اشاره به اهمیت و نقش تعیین‌کننده‌ای که هنر در زندگی انسان ایفا می کند، بر رشد آن در مسیر سالم تأکید کرد و گفت: هنر باید بر پایه فرهنگ و تفکر دینی حرکت کند و تنها در این وضع و حالت است که می‌توان آن را هنر متعهد نامید. احساس تعهد و مسئولیت در «هنر» یک اصل طبیعی است و فطرت و ضمیرهای سالم، بسیار سریع این اصل را می‌پذیرند و آن را معقول و همخوان با نیازهای درونی و فطری انسان می‌دانند.
شهردار تهران بر تأثیر هنر بر حوزه تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: این هنر نقشی به سزا در تعیین هنجارها و ناهنجارهای اجتماعی دارد؛ در حقیقت یکی از عوامل ارتقاء فرهنگ جامعه است و رسالت بزرگی در جامعه بر عهده دارد.
نخستین جشنواره تئاتر شهر به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت با حضور گروه های تئاتری در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت برپا می شود.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۴۲۷۰۲۷۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.