قالیباف: دشمن جنایتکار پشیمان نمی‌شود مگر با واکنشی قوی

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده گفت: دشمن جنایتکار پشیمان نمی شود مگر با واکنشی قوی که هم در مقابل خطاهای احتمالی آینده دشمن بازدارندگی ایجاد کند و هم بابت این جنایات از آنها انتقام بگیرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز مجلس و با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس اظهار کرد: میراث گرانقدر شهید مدرس، آزادگی، وارستگی، تدین و تلاش برای منافع مردم و انجام وظایف نمایندگی است. ضمن تبریک این روز به همکارانم باید به همکاران بگویم که بهتر است از فرصت هفته مجلس استفاده کنند و کارنامه ۶ ماهه و برنامه های پیش روی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به استحضار مردم برسانند. امیدوارم در این هیاهوی تبلیغاتی و با تمام محدودیت ها و کاستی ها خروجی های واقعی مجلس در طول این مدت کوتاه پاسخی باشد به امیدی که مردم به شما نمایندگان بسته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده این اقدام را ناجوانمردانه دانست و گفت: طی این اقدام، دل مردم ایران به درد آمد و غمی سنگین بر قلب همه دغدغه مندان پیشرفت و عزت کشور گذاشته شد. دشمنان مردم ایران باز هم با استفاده از شیوه هایی مثل ترور به عنوان یکی از غیر انسانی ترین ابزارها نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتاده و حذف دانشمندان ما را برای مقابله با ملت برگزیدند.

وی گفت: بیش از چهار دهه است که مردم ایران با چنین اتفاق هایی مواجه بوده و تجربه ثابت کرده که توانستند راه شهدای خود را قوی تر از گذشته ادامه دهند و این بار نیز به دشمنان ثابت می کنند که شهادت دکتر فخری زاده پنجره ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد.

قالیباف با بیان اینکه دشمن جنایتکار پشیمان نمی شود مگر با واکنشی قوی اظهار کرد: واکنش قوی هم در مقابل خطاهای احتمالی آینده دشمن بازدارندگی ایجاد می کند و هم بابت این جنایات از آنها انتقام می گیرد. در همین راستا علاوه بر انتقام بازدارنده از عاملان و آمران شهادت شهید فخری زاده وظیفه همه قوا و نهادهای مربوطه است که تهدید این ضایعه اسفناک را به فرصتی برای قوی شدن در عرصه های مختلف اقتصادی، امنیتی، دفاعی و هسته ای تبدیل کند.

وی همچنین ضمن تاکید به عدم امکان اعتماد به سیستم سیاسی آمریکا اذعان کرد: همه نهادها باید از فرستادن هر گونه سیگنال ضعف یا اعتماد به این سیستم پرهیز کنند. پیش از این نیز گفته شده بود که تغییر برآورد دشمن از محاسبات و اقدامات ایران ضرورتی انکار ناپذیر برای کاهش فشارها بر مردم ایران است. این مهم میسر نخواهد شد جز با برداشتن گام های بلند و معنی دار در حوزه هایی که دشمن به آنها توجه می کند و درباره آنها نگرانی دارد. امروز بیش از گذشته این امر به اثبات رسیده است. بعضی گفت وگوها چه قبل و چه بعد از ترور، حاکی از این نکته بدیهی است که از نظر دشمن بالا بردن دست نیاز به مذاکره حاوی این پیام اشتباه است که ایران عزیز خدای نکرده ضعیف است.

رییس مجلس با بیان اینکه مقصود دشمن از ایران ضعیف نتیجه ای جز فشار اقتصادی بیشتر و امنیت کمتر نخواهد بود، گفت: برای دستیابی به هدف مذکور هر کدام از قوا وظیفه ای دارند. مجلس هم در حدود وظایف و اختیاراتش فوریت طرحی را که در ۱۳ آبان تصویب کرده بود در جلسه علنی صبح امروز مورد بحث قرار  می دهد و ان شاءالله در همین هفته نهایی خواهد شد. این طرح باعث تقویت صنعت و دستاوردهای علمی دانشمندان هسته ای شده و زمینه عبور از تحریم ها را برای ایران فراهم می کند. این قانون در کنار واکنش های مرتبط دیگر دستگاه ها باعث احیای صنعت هسته ای ایران و  بازدارندگی دشمن و امنیت خاطر مردم می شود. همچنین به دشمن نشان می دهد که محاسباتش کاملا غلط بوده است.

قالیباف افزود: این طرح به دشمن می گوید اگر به تعهداتی که یکطرفه نقض کرده ادامه دهد ایران نیز به تعهداتش پایبند نخواهد بود. همچنین برای دشمن روشن خواهد شد که جنایتی نظیر آنچه در این ماه ها دیده ایم نه تنها اجماع داخلی برای انتقام بازدارنده از آنها را ایجاد می کند بلکه در برنامه هسته ای جهش خواهد آفرید. به برکت خون شهید محسن فخری زاده قفل هایی که به بحث هسته ای زده شده بود باز خواهد شد و زمینه عبور از تحریم ها فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.