قالیچه های آنتیک

۱۲ تیرماه ۱۳،

 

قالیچه های ترکی و گلیم و جاجیم های بسیاری در بازار وجود دارند که برای دکور بخش های مختلف خانه جان کاربرد دارند. قالیچه هایی که رنگ های پررنگ و غیر معمول دارند را می توان در هر دو دکوراسیون مدرن و سنتی استفاده کرد.


 قالیچه هایی که بسیار پررنگ می باشند بسیار سریع به چشم می آیند و رنگ و هویت تازه ای به اتاق می بخشند. 

قالیچه های آنتیک ترکی، عشایری و روستایی همه دست‌بافت می باشند و از رنگ های کاملا گیاهی و طبیعی برای نخ آنها استفاده شده است. در واقع این قالیچه ها روح طبیعت در خانه می باشند. هر کدام از آنها یک اثر هنری منحصر به فرد می باشند و حیف است از آنها در دکور خانه خود بهره نگیریم.


رنگ های صورتی روشن و بنفش، به این اتاق گذری روح تازه ای بخشیده اند. طرح درهم برهم و چهل‌تکه این قالیچه سبب شده است این فضای بزرگ و خالی تا حدی کوچک تر دیده شود.

طرح چهل‌تکه را می توان با چسباندن رنگ ها و طرح ها مختلف در کنار هم ایجاد کرد.

 

این قالیچه ها برای هر اتاقی مناسب می باشند. بهترین استفاده از این نوع طرح، دکوراسیون سنتی است زیرا زیبایی این قالیچه را بسیار بیشتر و بهتر نشان می دهد. اما در فضاهای مدرن نیز زیبایی خاصی دارند، زیرا رنگارنگ می باشند و اشاره ای به قبل دارند.


نکته: هنگامی که به دنبال خرید قالیچه آنتیک چهل‌تکه و پررنگ میباشید سعی کنید انواعی را بخرید که کوک های تکه های قالی روی کار انجام شده باشند. اگر کوک های اتصال بین تکه ها در زیر باشد نمای زیبایی ندارد و چروک ایجاد می گردد.


 

طراح این اتاق از قالیچه ای به رنگ سبز زمردی برای این فضا استفاده کرده است زیرا با رنگ پرده ها و کاغذدیواری ها تناسب دارد، اگرچه یکی نیست.

در ضمن، جنس این قالیچه ها به گونه ای است که در برابر پوسیدگی و رفت و آمد بسیار، بسیار مقاوم نیز می باشند.

این قالیچه به چند سبب دوست داشتنی است: اول از همه رنگ آن است که در کنار مبلمان سنتی ترکیب بسیار زیبا ایجاد کرده است. همچنین، کنتراست جالبی با فضای مدرن این اتاق دارد.

در ضمن، این نوع قالیچه ها بسیار کم کثیفی را نشان می دهند و در برابر استفاده بسیار هم مقاومت بالایی دارند و زود خراب نمی شوند. به همین سبب، می توان از آنها برای جلوی در که رفت و آمد بسیار است، بهره گرفت.

قالیچه های سنتی طوری بافته می شوند که برای سال های طولانی دوام و استحکام داشته باشند و از آنجا که از پشم بافته می شوند بسیار دیر می پوسند. تنها فضاهایی که نباید از این نوع قالیچه ها استفاده کنید حمام یا خارج از خانه است.

شاید بعضی از مردم از اینکه فقط قالیچه پشمی در خانه داشته باشند، بسیار خوششان نیاید و تصور کنند خانه شکل روستایی به خود می گیرد. اما برای سود بردن از دوام و جذابیت این قالیچه ها می توانید آنها را در کنار یک قالیچه مدرن و امروزی پهن کنید که تناسب رنگ و شکل با هم دارند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.