قانونی شدن معاملات، مهمترین مزیت آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر به نفع بازار مسکن است و مهمترین مزیت این امر، قانونی‌شدن معاملات این واحد‌های مسکونی است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) ایرج رهبر – رییس کانون سراسری انبوه‌سازان – در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر و تاثیر آن بر بازار مسکن گفت: نقاط قوت این آزادسازی بر نقاط ضعف آن ارجح است.

به گفته‌ وی یکی از مزایای آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر این است که معاملات به صورت رسمی‌تر انجام می‌شود چرا که پیش از این معامله‌ واحدهای مسکونی مهر به سبب غیر قانونی بودن، به صورت وکالتی در دفترخانه‌ها و در مواقعی خارج از چارچوب رسمی صورت می‌گرفت که امید است با تصمیم اتخاذ شده وضعیت بهبود یابد.

 

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که دولت چه بخواهد و چه نخواهد باید پروژه مسکن مهر را به اتمام برساند و آن را تعیین تکلیف کند، گفت: حق خرید و فروش نیز برای مالکان و متقاضیان وجود دارد و آزاد‌سازی معاملات به نفع دولت و مردم است.

رهبر با اشاره به این‌که واحد‌های مسکونی مهر برای قشر خاصی از جامعه در نظر گرفته شده بود و متقاضیان این واحد‌ها نیز به هزینه‌های پس‌انداز شده برای این واحد‌ها نیاز دارند، اظهار کرد: این واحد‌ها می‌توانند بخشی از مشکلات مالی متقاضیان را برطرف کنند اما بازهم در این میان مشکلاتی ایجاد می‌شود.

به گفته‌ وی یکی از معضلات ساخت واحد‌های مسکن مهر، سکونت اقشار یک‌ دست جامعه با فرهنگ‌ها و اخلاق متفاوت است و این بدین معنی است که اشخاص ساکن در این واحد‌های مسکونی با فرهنگ‌های مختلف در مجتمع‌های همجوار زندگی می‌کنند که مشکلاتی نیز در پی دارد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: در صورت آزاد‌ شدن خرید و فروش واحد‌های مسکن مهر و نقل و انتقال ساکنان،‌ اختلاف طبقاتی و فرهنگی به وجود آمده، اندکی کاهش می‌یابد‌.

رهبر با بیان این‌که یکی از معایب آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر احتمال اجاره‌نشینی مجدد ساکنان این واحدها در محله‌های دیگر است، افزود: ممکن است ساکنان مسکن مهر به سبب نیاز به پول، واحد مسکونی‌شان را بفروشند و دوباره موفق به خرید واحد مسکونی دیگری نشوند و وارد چرخه اجاره‌نشینی شوند.

وی با بیان اینکه این متقاضیان با خرید واحدهای مسکن مهر صاحبخانه شده‌اند و اکنون ممکن است با واگذاری واحدهای مسکن مهر خود، به چرخه اجاره‌نشینان افزوده شوند، اظهار کرد: این امر نیز از مهمترین مشکلات آزادسازی واحدهای مسکونی مهر است.

 هفته قبل وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن خبر داد و گفت که به زودی بخشنامه آزادسازی معاملات مسکن مهر که البته فقط شامل اعیان می‌شود به شرکت‌های عمران شهرهای تازه ارسال می‌شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.