قانون‌مداری، امانت‌داری و ایجاد بسترهای لازم برای حضور مردم؛ شعار وزارت کشور برای انتخابات ۹۲

۲۹ام بهمن ،

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور مصطفی محمدنجار وزیر کشور امروز(یکشنبه) در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد ، گفت: این همایش با هدف مرور برنامه‌ها و تقویت تعاملات و تاکید بر ضرورت اجرایی‌شدن همه طرحها و پروژه‌های دولت و همچنین دو بحث مهم کنترل بازار به ویژه در شب عید و آمادگی برای انتخابات سال آینده برگزار شد .

وی در ادامه افزود : فعال‌شدن کارگروه‌های کشاورزی در استانها، توجه به منابع و استفاده بهینه از ظرفیت جنگل‌ها و اختیارات جدید تفویض شده به استانداران در بخش معدن از دیگر مباحث مطرح شده در این همایش بوده است.

وزیر کشور بحث توجه به مسائل شب عید را از دیگر موضوعات مطرح‌شده در نشست استانداران عنوان کرد و ادامه داد: ضروری است با انجام تمهیدات لازم در استان‌ها مردم بتوانند امکانات شب عید را با قیمت‌های صحیح و مناسبت دریافت کنند و در این زمینه تصمیمات جدیدی در کنترل تنظیم بازار در دولت تهیه شده و در استان‌ها اجرایی خواهد شد .

وی توجه به گرانی‌ها و مسائل مربوط به شب عید را نیز در این همایش حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اقداماتی در دست کار است تا مردم در خرید آجیل و امکانات مربوط به شب عید خود دچار مشکل نشوند. در این راستا، دایر شدن نمایشگاه‌ها ، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از احتکار و گرانی‌ها را در دستور کار قرارداده‌ایم تا مردم عید با نشاطی داشته باشند. همچنین برای سفرهای نوروزی مردم نیز از هم اکنون اقداماتی در دستور کار است.

محمدنجار اضافه کرد: در این نشست از استانداران سراسر کشور خواسته شد زیر ساخت و امکانات لازم برای مراکز تفریحی و هتل‌ها جهت سفرهای نوروزی مردم عزیز در ایام تعطیلات فراهم شود.

وی همچنین به همایش‌های منطقه‌ای که از سوی وزارت کشور برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: این همایش‌ها با هدف آموزش مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات پیگیری می‌شود.

وزیر کشور قانون‌مداری، امانتداری و ایجاد بستری مناسب برای حضور گسترده مردم در انتخابات آینده را از شعارهای وزارت کشور برای انتخابات آینده خواند و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله حضور گستره مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن طلیعه‌ای برای حضور گسترده مردم در انتخابات آینده خواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: در انتخابات آتی از ۲۴ فرآیند انتخابات، ۲۳ فرآیند به صورت رایانه‌ای انجام خواهد شد و رای‌گیری الکتریکی نیز در گروهی از حوزه‌ها با هماهنگی شورای نگهبان انجام می‌شود.

محمدنجار با اشاره به اینکه وزارت کشور در بیش از ۳۰ سال قبل متولی پشتیبانی از روند اجرایی انتخابات بوده است و تجربه خوبی هم در این زمینه دارد، افزود: وزارت کشور در دولت‌های نهم و دهم پنج انتخابات برگزار کرده است و با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال این تعداد به هفت انتخابات افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برگزاری هر دوره از انتخابات در سال‌های قبل روند خوبی داشته است، گفت: با اجرای سامانه جامع انتخابات، سرعت عمل و شفافیت برگزاری انتخابات بیشتر خواهد شد و ما برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل داریم.

وزیر کشور افزود: توجه به اخذ الکترونیکی رأی که فرایند بیست و چهارم در انتخابات است، در انتخابات پیش رو پیگیری خواهد شد اما در باره تعداد شعبات و میزان گستردگی آن در حال گفتگو با شورای نگهبان هستیم.

نجار در ادامه تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم زودتر از موعد فضا را انتخاباتی کنیم و متناسب با زمان کارها را پیش می‌بریم. ما بر اساس قانون جدید انتخابات مقدمات فعالیتهای مربوط به انتخابات آینده را فراهم می‌کنیم.

گفتنی است ؛ نشست استانداران سراسر کشور که صبح امروز با سخنرانی رئیس جمهور در محل وزارت کشور آغاز شد  ، پس از بحث و بررسی و تبادل نظر استانداران و ایجاد هماهنگی در مورد مهم‌ترین مسائل اجرایی پیش روی و گزارش وزرای کشور و صنعت ، معدن و تجارت به کار خود پایان داد .
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.