قانون جدید انتخابات بستر لازم برای شناساندن کاندیداها را فراهم کند

یک کارشناس مسائل حقوقی خواستار افزایش زمان تبلیغات قانونی برای کاندیداها شد و گفت: در بازنگری قانون انتخابات باید فرصت بیشتری برای تبلیغ کاندیداها در نظر گرفته شود تا کاندیداها بتوانند تصور دقیق‌تری از خود در فضای انتخاباتی ارائه دهند.

فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره قانون انتخابات اظهار داشت: قانون انتخابات با توجه به تغییرات جامعه و الزامات جدید نیاز به بازنگری و تحول دارد.

این کارشناس حقوقی با بیان اینکه رویکرد جدید در اصلاح قانون انتخابات باید به گونه‌ای باشد که شبهه‌ای در سلامت انتخابات ایجاد نکند، تصریح کرد: باید در اصلاح قانون انتخابات سازوکاری تعیین شود تا دخالت دولت در انتخابات به حداقل برسد، دولت در انتخابات فقط باید بتواند به عنوان پشتیبان انتخابات، اجرای آن را به عهده گیرد.

وی با اشاره به نحوه تبلیغات کاندیداها در انتخابات ادامه داد: در قانون جدید انتخابات باید بستری فراهم شود که هزینه‌های تبلیغاتی برای شرکت کنندگان مشخص شود و کاندیداها نتوانند به هر عنوانی تبلیغ کنند.

تجری همچنین خواستار افزایش زمان تبلیغات قانونی برای کاندیداها شد و اضافه کرد: در بازنگری قانون انتخابات باید فرصت بیشتری برای تیلیغ کاندیداها در نظر گرفته شود تا کاندیداها بتوانند تصور دقیق‌تری از خود در فضای انتخاباتی ارائه دهند و رأی‌دهنگان هم با شناخت کافی، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.