قانون سقف قراردادها را بردارید

جام جم آنلاین: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه آمدنش به فوتبال اشتباه بوده و رفتنش هم اشتباه خواهد بود، گفت: قانون سقف قرارداد همه را دزد و خلافکار می‌کند و اگر این قانون را بردارند همه چیز درست می‌شود.

محمد رویانیان که صبح امروز جمعه در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، پس از تبریک جشن‌های ماه شعبان، در خصوص سقف قراردادها گفت: متاسفانه همه یادشان رفته است که پارسال و سال‌های قبل به بازیکنان خانه، باغ، ماشین و یا رشوه می‌دادند؛ حالا که نوبت ما شد و ما راستش را گفتیم، علیه ما موضع گرفتند. ما داریم هزینه راست گفتن‌مان را می‌دهیم.

وی افزود: بعضی باشگاه‌ها مجبورند که سقف قراردادها را رعایت کند، چون پولی ندارند که هزینه کنند. باشگاه‌ هایی مثل «گهر زاگرس» و یا «صبای قم» که امسال به سختی سهمیه آسیا گرفت نمی‌توانند به سقف برسند اما ما مجبوریم که سقف را زیر پا بگذاریم، چرا که ۲۵ میلیون هوادار داریم و آنها از ما انتظار دارند.

فتح‌الله‌زاده مجبور است خودش را به هزار بدبختی بزند

رویانیان خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم هواداران را نادیده بگیریم. علی فتح‌الله‌زاده هم مجبور است خودش را به هزار بدبختی بزند که جایگاه استقلال را حفظ کند و میلیون‌ها هوادار را راضی نگه دارد! اگر ما بگوییم پولی نداریم توهین به هواداران است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهارداشت: ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم، دست روی دست بگذاریم و بگوییم در انتهای بازار نقل و انتقالات هرچه ماند خرید می‌کنیم. فشاری که روی پرسپولیس و استقلال است نسبت به باشگاهی مثل صبا بیشتر است، چون آنها طرفداری ندارند.

باشگاه‌ها باید خودشان پول در بیاورند

وی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه، تاکید کرد: مگر مجلس و قانون طبق برنامه پنجم توسعه دست دولت را برای کمک به باشگاه‌های دولتی نبسته‌اند؟ این یعنی اینکه باشگاه‌ها خودشان باید پول در بیاورند. اگر دولت نمی‌تواند کمک کند و مدیران عامل هم نمی‌توانند پولی در بیاورند پس چرا باشگاه وجود دارد؟ چرا من را مدیرعامل گذاشته‌اند؟

رویانیان افزود: از وقتی که من به عنوان مدیرعامل انتخاب شده‌ام دولت فقط چهارمیلیارد و ۵۰۰ میلیون به ما کمک کرده است. من هزینه سال قبل را حساب کردم و تراز مالی گرفتم و حاضرم آن را به تمام مراجع نشان دهم. باشگاه پرسپولیس سال قبل ۱۰ میلیارد برای بازیکنان خرج کرده است. طبیعی است که این هزینه‌ها امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد. پس ما باید چه کار کنیم؟

وی اضافه کرد: این در حالی است که ما هیچ خروجی از تیم‌های پایه نداشته‌ایم و حتی یک بازیکن از تیم امید یا جوانان ما درست و حسابی به تیم اصلی نرسیده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما محکوم به خرید هستیم ولی اگر واقعا من مدیر باشم با توسعه فوتبال پایه، تا سه سال دیگر دنبال خرید بازیکن نمی‌روم. این در حالی است که استقلال هم شرایطی شبیه ما دارد ولی آنها به جای کمک، به ما می‌تازند. نمی‌دانم اگر ما بازیکن نخریم باید چه کار کنیم؟

نمی‌توانیم در خیابان بنشینیم و پول جمع کنیم

رویانیان اظهارداشت: مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس شوخی نیست! علیرضا رحیمی و علی فتح‌الله‌زاده هم که به ما انتقاد داشتند از بزرگان فوتبال هستند و همه ما در فشار هستیم که باید به هم کمک کنیم. اگر قرار است وزارت ورزش ۶۰ درصد هزینه‌های استقلال و پرسپولیس را تامین کند و ۴۰ درصد دیگر برعهده خودمان باشد، باید آن را تامین کنیم. ما که نمی‌توانیم در خیابان بنشینیم و پول جمع کنیم باید برنامه داشته باشیم تا برای باشگاه پول بیاوریم.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این موضوع که گفته می‌‎شود این باشگاه خرید‌های میلیاردی داشته است، تاکید کرد: این ادعا را کسانی مطرح می‌کنند که خودشان پیشنهادهای میلیاردی به بازیکنان ما داده‌اند وگرنه چه کسی می‌داند که من چقدر به بازیکن داده‌ام. اصلا ملاک و معیار چیست که یک نفر چنین مسائلی را مطرح می‌کند.

وی افزود: سقف قرارداد طبق اعلام سازمان لیگ ۴۰۰ میلیون است. ما ۱۰۰ میلیون پاداش برای بازیکنان در نظر گرفتیم و همچنین برای ملی پوشان ۱۵ درصد بیشتر گذاشته‌ایم. با این حساب حداکثر سقف ۶۵۰ میلیون می‌شود. این قانونی است که من نگذاشته‌ام آقایان سال گذشته چنین قانونی گذاشتند که من در فوتبال نبودم.

می‌گویند میلیاردی پول دادیم تا تحریک کنند

رویانیان در پاسخ به این پرسش که «آیا قادر به پرداخت این پول‌ها هستید؟»، گفت: همه می‌گویند شایعه شده است که پرسپولیس چنین پولی داده آیا آن کسی که چنین چیزی را مطرح می‌کند تا کنون از من مدرک خواسته است؟ اینکه می‌گویند رویانیان میلیاردی برای بازیکنان پول داده برای تحریک کردن است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین به زندگی پدری خود اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها مدام می گویند رویانیان ارث پدرش را استفاده می‌کند اما همه می‌دانند که خانه پدری ما در قم جمعا ۴۹ متر است. بچه‌های من هم مستاجر هستند. خودم هم که درآمدی ندارم، چون سرباز مملکتم، خدمت می‌کنم و از یک جا حقوق می‌گیرم! اما بعضی‌ها اتهام می‌زنند که پول میلیاردی خرج می‌کنم. چرا آنها که پارسال میلیاردی هزینه می‌کردند چیزی نگفتند؟

وی با بیان اینکه چنین حرف‌هایی صوری و غیر واقعی است، گفت: چون امسال هفت ملی پوش گرفتم این حرف‌ها را می‌‍زنند. خب این هم یک هنر است که بتوانی بازیکنان ملی پوش را جذب کنی. ما که تیم پایه نداریم باید چه کار کنیم؟ ناچاریم چنین بازیکنانی را بخریم.

شاید سال بعد دچار مشکل شویم

وی همچنین با اشاره به علی فتح‌الله‌زاده خاطر نشان کرد: فتح‌الله‌زاده پارسال استقلال را کهکشانی بسته اما امسال نمی‌تواند این کار را انجام دهد. شاید من هم سال بعد دچار مشکل شوم، اما این سئوال را دارم که چرا توهین کرده و جو را علیه ما را ملتهب می‌کنند؟

رویانیان در خصوص حضور نماینده سازمان بازرسی در سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس گفت: چطور می‌شود که سازمان بازرسی به سازمان لیگ برود که یک نهاد خصوصی است؟ اگر آنها می‌خواهند به باشگاه پرسپولیس بیایند قدم‌شان روی سرم! من پاسخگوی آنها هستم. سازمان بازرسی می‌تواند بپرسد من با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون وزارت ورزش چه کار کردم؟ اصلا این به نفع ماست. من از آنها خواهش می‌کنم بیایند و قانون را اجرا کنند.

وی افزود: من مجبورم برای کسب درآمد کار اقتصادی کنم و اسپانسر بگیرم آیا اینکه خود باشگاه پول در می‌آورد خلاف است؟

مدیر‌عامل پرسپولیس همچنین به غلامرضا بهروان و فدراسیون فوتبال انتقاد کرد و گفت: آقای بهروان چرا شما به شایعات توجه می‌کنید؟ شما بیایید و قراردادهای ما را ببینید آن وقت اظهارنظر کنید. اینکه من گفتم بالای سقف قرارداد می دهم شجاعت من بود.

استقلال و سپاهان ناراحتند رقیب آنها شده‌ایم

رویانیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتقاد باشگاه‌های سپاهان و استقلال واکنش نشان داد و افزود: آنها سال‌های گذشته بدون دردسر بازیکن می‌خریدند اما امسال یک باشگاه دیگر (پرسپولیس) به رقبا اضافه شده است و حالا ناراحت هستند. من چه گناهی کرده‌ام؟ من حتی اگر مدیرعامل استقلال، سایپا و یا صبا هم بودم همین کار را می‌کردم.

مدیر عامل پرسپولیس در خصوص دادن هواپیما به بازیکنان این تیم هم گفت: من این موضوع را به شوخی مطرح کردم اما انگار همه آن را جدی گرفته‌اند!

رویانیان درباره اهدای خودرو به بازیکنان پرسپولیس گفت: من خودرو دادم در واقع وقتی قرارداد ۵۰۰ میلیون تومانی می‌نویسم ۲۰۰ میلیون تومان، آن ماشین، حساب می‌شود. مگر سال‌های قبل باشگاه‌های دیگر چنین کاری نکردند؟

وی تاکید کرد: من اشتباه کردم به فوتبال آمدم اما الان رفتنم هم اشتباه است، چرا که باید بدهی‌ها را صاف کنم. من عاشق رفتن از فوتبال هستم اما باید فعلا اوضاع را درست کنم.

پرسپولیس برای قهرمانی بسته نشده است

مدیرعامل پرسپولیس همچنین با اشاره به اینکه گفته می‌شود پرسپولیس برای قهرمانی بسته شده است، گفت: من تیم را برای قهرمانی نبستم. این تیم فقط برای حفظ شان پرسپولیس بسته شده است. در واقع پرسپولیس را برای شان قهرمانی بستیم نه خود قهرمانی!

وی در خصوص قانون سقف قرادادها اظهارداشت: اگر مرز قراردادها را برداریم مسئله خیلی راحت می‌شود چرا که دیگر کسی دزد یا خلافکار نمی شود. شما نگاه کنید که تمام بازیکنان دنیا قیمت دارند و هر باشگاه با توجه به بضاعت مالی خود سراغ آنها می‌رود.

رویانیان تاکید کرد: این قانون در ایران همه را دزد و خلافکار می‌کند. سازمان لیگ برای بازیکنان قیمت بگذارد و به عنوان مثال بگوید جلال حسینی بازیکن تیم ملی دارای درجه A و این قیمت است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: سقف قراردادها یک دروغ است و باشگاه‌ها را مجبور می‌کند که بیشتر خرج کنند.

وی یادآور شد: می‌خواستم ریز قرارداد بازیکنان پرسپولیس را در رسانه‌ها و سایت‌‎ها منتشر کنم اما خداوکیلی ترسیدم، چون تاکنون کسی این کار را نکرده است و ممکن است به من بگویند خلاف کرده‌ام.

رویانیان در پاسخ به این سوال که چرا چنین مسائلی را با سازمان لیگ و غلامرضا بهروان در میان نمی گذارید؟، گفت: بهروان هنوز فرصت نکرده است تا او را ببینیم. کفاشیان نیز که تازه رییس فدراسیون شده و کارهای دیگری دارد!

باشگاه سایپا هنوز رضایتنامه انصاریفرد را نداده است

رویانیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکل صدور رضایتنامه باشگاه سایپا برای کریم انصاریفرد اشاره کرد و افزود: مسوولان این باشگاه باید خودشان در این خصوص تصمیم بگیرند. من مدیرعامل باشگاه سایپا را دوست دارم اما فوتبال دوستی نمی‌شناسد. وقتی خود یک بازیکن نمی‌خواهد در تیمی بماند باید رضایتنامه‌اش صادر شود.

وی درباره مشکلات دنیزلی تاکید کرد: دنیزلی انسان بزرگی است. او به من گفت که می‌خواهم اگر سال بعد به پرسپولیس برگشتم یک دنیزلی تمام عیار باشم. او پس از چند روز زنگ زد و گفت که بعید می‌دانم بتوانم بیایم. او به من گفت که در ایران اعلام کنم که خودش تصمیم گرفته دیگر به ایران نیاید و از هواداران عذرخواهی می‌کند.

رویانیان افزود: او تاکید کرد که هر چقدر هم پول گرفته است به اندازه نیم فصل بر می‌دارد و مابقی را بر می‌گرداند، چرا که این پول حلال نیست و بقیه‌اش حرام است. حالا قرار است امروز هم با او صحبت کنم تا جواب قطعی را بگیرم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از مذاکره با چند مربی دیگر خبر داد و گفت: متسو در حال حاضر به فرانسه رفته است و منتظر جواب ماست. علاوه بر او و کالدرون یک مربی دیگر هم مدنظر داریم که فردا یا پس فردا با او صحبت می‌کنیم.

باید زمینه استفاده از مربیان جوان فراهم باشد

رویانیان درباره استفاده از مربیان جوان چون حمید استیلی و افشین پیروانی در کنار متسو روی نیمکت پرسپولیس خاطرنشان کرد: من استیلی یا پیروانی را خیلی دوست دارم اما باید زمینه برای استفاده از آنها فراهم باشد. به عنوان مثال «دایی» هم مربی بزرگی است اما در حال حاضر ظرفیت و شرایط استفاده از او فراهم نیست.

وی همچنین در خصوص انتقادات امیر قلعه نویی گفت: قلعه نویی خودش می‌داند که چقدر عاشقش هستم، اما باید بگویم که پرسپولیس کمتر از استقلال پول گرفته است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره علی کریمی خاطرنشان کرد: کریمی روز گذشته با ما قرارداد سفید امضا کرد اما ما حتما پول او را می‌دهیم. کریمی در سطحی نیست که با دیگران مقایسه کنیم. ما اصلا درباره پول با هم حرف نزدیم اما پول او را می‌دهیم چون این حقش است.

رویانیان درباره شرط و شروط علی کریمی برای حضور مازیار زارع در پرسپولیس تاکید کرد: این بازیکن چیزی در این خصوص به من نگفت.

وی درباره اینکه این تیم کهکشانی بسته شده است، گفت: من ترقه می‌ترکانم! اما جدا از شوخی به کار بردن این اصطلاحات درست نیست. چند ماه پیش اعلام کردم که پرسپولیس را فوق کهکشانی می‌بندم اما اشتباه کردم و عذرخواهی می‌کنم. هواداران پرسپولیس بدانند تیم ما قرار نیست همه تیم‌ها را شکست دهد. پرسپولیس در شان قهرمانی بسته شده است. حالا اگر قهرمان شدیم که چه بهتر، ولی اگر قهرمان نشدیم مشکلی نیست.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به صحبت‌های علی فتح‌الله‌زاده علیه پرسپولیس گفت: من از فتح الله زاده ناراحتم اما تحمل می‌کنم. شان انسان بالاتر از این حرف‌هاست.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.