قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به زودی نهایی می‌شود

1254-10.jpg

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پی‌گیری‌های انجام شده به زودی نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فداحسین مالکی امروز سه‌شنبه از نهایی شدن تصویب قانون جدید مبارزه قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: امیدواریم این لایحه که به مدت پنج ماه معطل مانده و در قوه قضاییه در حال بررسی است، به زودی توسط شورای نگهبان بررسی و تصویب شود.

وی در ارتباط با وضعیت این روزهای ارز اعلام کرد: اعلام آمارهای متناقض از وضعیت ارز برای اقتصاد کشور شوک‌آور و نگران‌کننده است. با توجه به اعلام مسوولان مبنی بر این‌که وضعیت ارزی کشور مناسب است، انتظار می‌رود یک سخنگوی واحد که قطعا بانک مرکزی است، در صورت لزوم اطلاع‌رسانی کند و دیگران ورود پیدا نکنند.

معمارنژاد – رییس کل گمرک، نیز در این جلسه گفت: گمرک از سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استقبال می‌کند، اما دستگاه‌ها باید همه مجوزها را الکترونیکی صادر کنند. بدیهی است در صورت اجرا، زمان ترخیص کالا کاهش یافته و واردات قانونی تسریع خواهد شد. با این سامانه جعل و تقلب مجوزها دیگر امکان‌پذیر نیست.

در ادامه جلسه، مدیر پروژه سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: بر اساس مصوبه شهریور سال ۱۳۹۰ هیات دولت، طرح ملی صور الکترونیکی مجوزهای واردات کالا به کشور با همکاری دستگاه‌ها آغاز شد.

وی با اشاره به مشکلات صدور دستی مجوزها و نحوه‌ی همکاری دستگاه‌های مرتبط گزارشی ارایه کرد.

مدیر پروژه سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: با توجه به ابلاغ دولت و مساعی لازم روسای دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و آماده شدن زیرساخت‌ها، آن بخش از نیروهای اجرایی، هرچه سریع‌تر کار را شروع کنند.

عزیزی – استاندار و رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان، نیز با ارایه‌ی گزارشی از عملکرد کمیسیون متبوعش گفت: از ۸۰۰۰ شناور موجود در استان هرمزگان ۴۰۰۰ شناور فاقد پلاک با شناسه هستند و به همین دلیل و برای نظم‌بخش به دریا و ساماندهی شناورها، طرحی را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: از هفتم مهرماه سال جاری ساماندهی شناورها در استان آغاز می‌شود و با شناورهای فاقد هویت برخورد و آنها را توقیف می‌کنیم. البته این طرح باید در استان‌های ساحلی جنوب کشور اجرا شود.

استاندار هرمزگان گفت: با اجرای منطقه‌ای کردن سوخت در استان و مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان سوخت در پنج ماه اول سال جاری چهار میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده که این حجم در سال گذشته بیش از شش میلیون لیتر بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.