قانون مقابله با اهانت به ادیان الهی در مجامع بین‌المللی تدوین شود

یک حقوقدان گفت: جامعه حقوقی و مجامع بین المللی باید با ادامه انتشار بیانیه‌های مختلف و محکومیت این اقدام غیر اخلاقی، مجامع بین‌المللی را مجبور به تدوین قانونی برای مقابله با اهانت به ادیان الهی کنند.

ابوطالب کوشا در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در مورد اتشار فیلم موهن و اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: اهانت به اشخاص در تمام دنیا جرم محسوب می‌شود و حتی در برخی کشورها مجازات‌های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

این حقوقدان با بیان این که در مقررات بین‌المللی بی‌احترامی به ادیان الهی و پیامبران جرم محسوب می‌شود، افزود: طبق همین قوانین اهانت به حضرت مسیح(ع) مجازات اعدام در پی دارد و این در حالی است که به راحتی پیامبر اسلام(ص) مورد بی‌حرمتی واقع شده اند.

وی ادامه داد: دنیای غرب به نام آزادی و دموکراسی قوانین تدوین شده خود را نقض می‌کند.

کوشا با اشاره به صدور حکم بازداشت سازندگان فیلم موهن و حتی صاحب گوگل از سوی دادگاه برزیل تصریح کرد: دادگاه‌های کشورهای مختلف می‌توانند ضمن محکوم کردن این اهانت بزرگ اقداماتی نظیر دادگاه برزیل را انجام دهند تا از این طریق حقوق تضعیف شده مسلمانان باز پس گرفته شود.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: جامعه حقوقی و مجامع بین المللی باید با ادامه انتشار بیانیه‌های مختلف و محکومیت این اقدام غیر اخلاقی، مجامع  بین‌المللی را مجبور به تدوین قانونی برای مقابله با اهانت به ادیان الهی کنند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.