قانون موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس قوه مجریه قانون موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی را ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور قانون موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی را ابلاغ کرد.
 
این قانون در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی در تاریخ ۹۳٫۲٫۳۰ در مجلس تصویب و در تاریخ ۹۳٫۳٫۲۰ به تایید شورای نگهبان رسیده است و در تاریخ ۹۳٫۴٫۱۱ از سوی رئیس‌جمهور  جهت اجرا به وزارت امور اقتصادی ودارایی ابلاغ شده است .

در این ابلاغیه آمده است: با توجه به اصل ۱۲۵ قانون اساسی اجرای مفاد موافقتنامه منوط به انجام تشریفات امضاء وترتیبات مندرج در ماده ۹ موافقتنامه می‌باشد.

پیوست:
 
ماده ۹ موافقنامه:
 
۱- هرعضو امضاکننده این موافقتنامه را طبق قواعد و رویه‌های قانون اساسی خود تصویب خواهد کرد و مراتب را به دبیرخانه اکو اطلاع خواهد داد.
 
۲- این موافقتنامه در روز سی ام بعد از تاریخی لازم‌الاجرا خواهد شد که در آن حداقل چهار کشور عضو آن را امضاء و تصویب کرده باشند و اسناد تصویب را نزد دبیرخانه اکو که به عنوان امین اسناد عمل خواهد کرد سپرده باشند.
 
۳- این موافقتنامه در مورد هر کشور عضو اکو که بعد از لازم‌الاجرا شدن آن به موافقتنامه بپیوندد، بلافاصله پس از تودیع اسناد تصویب یا الحاق نزد دبیرخانه اکو، لازم الاجرا خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.