قانون مکمل مبارزه با “قاچاق کالا” باید اجرایی شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با اجرایی شدن قانون مکمل مبارزه با قاچاق کالا،‌ جرایم افزایش و فضای قاچاق کالا ناامن می‌شود و میزان کالاهای وارداتی قاچاق را کاهش می‌دهد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: دولت باید قوانین را در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا، اجرایی کند.
 
وی افزود: باید اقدامات کنترلی بعد از مرزها هم در نظر گرفته شود تا، از قاچاق کالا جلوگیری شود.
 
وی تأکید کرد: قوانین مبارزه با قاچاق کالا، باید در خصوص مغازه‌ها و انبارها اجرایی شود.
 
وی در ادامه گفت: مسئولین مربوطه باید در هر جای کشور،‌ شناسنامه کالا طلب کنند، تا با وجود گذر قانونی کالاهای قاچاق از مرز، با آنها برخورد شود.
 
وی اظهار داشت: مبارزه با کالاهای قاچاق، فراتر از گمرک است و باید همه دستگاه‌ها در این خصوص، اقدامات لازم را انجام دهند.
 
ندیمی گفت: ناامن کردن قاچاق از جهت جرایم در قبل ناکارآمدی داشت و جرایم به روز نبوده، و مقدار جرایم با توجه به سود به دست آمده از کالاهای قاچاق، مقدار اندکی بود.
 
وی در این خصوص افزود: در قانون مکمل مبارزه با قاچاق، اصلاحات انجام شد و غلظت برخورد با قاچاق کالا به صورتی شده،‌ که برای قاچاقچیان صرف نخواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: در قبل میزان جرایم با میزان منافع به دست آمده از قاچاق نامناسب بود و به همین سبب تمایل به قاچاق وجود داشت.
 
ندیمی در خصوص تخصیص و تقسیم وظایف دستگاه‌‌ها در رابطه با مبارزه با قاچاق گفت:‌ در قانون مکمل، وظایف گمرک در رابطه با سیستم‌های امنیتی و کنترلی وظایف دستگاه‌های قضایی و تعزیراتی و اجرایی در نظر گرفته شده است.
 
وی در پایان گفت: با اجرایی شدن قانون مکمل مبارزه با قاچاق کالا، سرمایه‌گذاری،‌ تولید، اشتغال، امنیت بیشتری به دست می‌آورند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.