قانون و راهبردهای رهبر معظم انقلاب،مبنای کار مرکز پژوهش های مجلس است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ‘احمد توکلی’ روز شنبه در نشستی خبری، عملکرد دوره هفتم و هشتم مرکز پژوهش های مجلس را تشریح کرد.

وی با بیان این که در دوره هفتم نگاه راهبردی به این مرکز تغییر یافت، اظهارداشت: در این دوره مرکز پژوهش های مجلس به عنوان یک مرکز پژوهش های حکومتی با رویکرد کاربردی تعریف شد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس، ارتقای سطح کیفی مطالعات پژوهشی در جذب نیروی انسانی، اثرگذاری بر فرآیند های تقنینی و نظارتی را از جمله اهداف این مرکز عنوان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مرکز پژوهش های مجلس در تهیه گزارش های خود از ابتدای دوره هفتم ایرادهای شورای نگهبان در طرح ها و لوایح را مورد توجه قرار داد و گزارش های مستقلی در قالب گزارش مکتوب تهیه و پیشنهادهای اصلاحی ارایه می کند.

توکلی خاطرنشان کرد: تعامل مرکز پژوهش های مجلس در دوره هشتم با دستگاه های دولتی، عمومی و نظارتی افزایش یافته و در برخی موارد نظرسنجی هایی از مردم درمورد موضوع های مهم کشور تهیه شده است .

وی افزود: این مرکز در حوزه نظارت نیز صرف نظر از تهیه گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی یا نحوه اجرای قوانین در موضوع تحقیق و تفحص فعال شده است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد که کارشناسان این مرکز در تدوین ۲۸ قانون مهم کشور نقش قابل توجهی داشته اند.

توکلی ازجمله این قوانین را قانون وزارت نفت، قانون مجازات اسلامی، قانون تجارت، قانون هدفمند سازی یارانه ها، قانون نحوه نظارت بر نمایندگان، قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظارت بر دارایی مسوولان عنوان کرد.

وی یادآورشد : این مرکز در دوره ششم ۹۴۵ گزارش، در دوره هفتم دو هزار و ۱۱۴ گزارش و در دوره هشتم ۲هزار و ۸۰۶ گزارش منتشر کرده است.

سیام **۱۰۵۳**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۰۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.