قاهره همچنان ناآرام است/ درگیریهای شدید میان طرفداران و مخالفان مرسی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد العارف خبرنگار شبکه المیادین در قاهره از بروز درگیریها میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در میدان التحریر قاهره کانون اصلی انقلاب مردم مصر علیه حسنی مبارک خبر داد.

 المنار نیز از زخمی شدن دهها نفر در درگیریهای میدان التحریرمیان مخالفان و موافقان محمد مرسی خبر داد.

این شبکه گزارش داد درگیریها عصر امروز در مرکز قاهره میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در پی تلاش هر یک از طرفین برای سیطره بر میدان التحریر آغاز شد که شدیدترین درگیریها از زمان تصدی ریاست جمهوری از سوی مرسی در ژوئن گذشته به شمار می رود.

بر اثر این درگیریها که طی آن مخالفان و موافقان به پرتاب سنگ به سوی یکدیگر دست زدند، دهها نفر زخمی شدند.
 

احمد الانصاری رئیس شورای امدادرسانی مصر تعداد افراد زخمی شده در درگیریهای امروز را بیش از ۴۲ نفر اعلام کرد.

همچنین درگیریهای میان طرفین در نزدیکی مسجدعمرمکرم رخ داد، البته از شدت درگیریها در خیابان محمد محمود کاسته شده است.

مخالفان مرسی به سر دادن شعارهایی بر ضد اخوان المسلمین و شخص محمد مرسی رئیس جمهوری موابسته به این گروه پرداختند و شعار می دادند : مرسی، برو، برو.

این در حالی است که میدان التحریر کانون اصلی درگیریها مملو از سنگ شده است و طرفین به سوی یکدیگر سنگ پرتاب می کنند، از سوی دیگر برخی افراد ناشناس به سوی میدان تیراندازی می کردند که سبب تشدید درگیریها شد.

اتحادیه جوانان انقلاب مصر، محمد مرسی به عنوان رئیس حزب وابسته به اخوان المسلمین را مسئول وقوع حوادث خونین در میدان التحریر دانسته است.

العربیه هم گزارش داد درگیریهای قاهره در حالی از سرگرفته شده است که طرفین از کوکتل مولوتف برای زدن یکدیگر استفاده می کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.