قاچاق، دزدی و فشار اقتصادی شبکه نمایش خانگی را به نابودی کشانده

ممتازنیوز:

af-34lغلامرضا موسوی مدیرعامل موسسه «فیلمسازان جوان» از افت فروش ۴۷ درصدی این موسسه نسبت به سال گذشته خبر داد.

غلامرضا موسوی در گفت‌وگویی درباره‌ی وضعیت فروش فیلم‌ها در شبکه‌ی نمایش خانگی اظهار کرد: سرقت و قاچاق، فشار زیادی را به سیستم شبکه‌ی نمایش خانگی وارد کرده است، علاوه بر این مساله، شرایط اقتصادی هم باعث شده که متاسفانه استقبال از فیلم‌های شبکه نمایش خانگی در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی کم‌کم محصولات شبکه نمایش خانگی را از سبد خانواده حذف کرده است، افزود: سرقت و دزدی که در این حوزه وجود دارد مخصوصا اینکه فیلم‌ها پس از ارائه به شبکه، معمولا توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پخش می‌شوند، به روند عادی توزیع شبکه خانگی آسیب زده و طبق آخرین آمار، بیش از ۴۷ درصد افت فروش را شاهد بوده‌ایم.

موسوی درباره اینکه چطور می‌توان وضعیت فروش در شبکه‌ی نمایش خانگی را بهبود بخشید، گفت: سیاستگذاری‌ها توسط هر مقام اجرایی و در هر زمینه‌ای اگر درست انجام شود و بر اساس روش‌های علمی صورت بگیرد، می‌تواند موثر باشد اما تنها چیزی که ما نداریم سیاستگذاری است.

او اضافه کرد: اساسا برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در حوزه سینما دیده نمی‌شود. درصورتی‌که کافی‌ است با قاچاق و سرقت مبارزه‌ی درستی شود، مخصوصا در شهرستان‌ها که عملا سارقان و قاچاقچیان فیلم حاکم هستند و در حالی که توزیع در شهرستان‌ها به نسبت تهران باید دوبرابر باشد در بسیاری از موارد، کمتر از یک سوم یا یک چهارم است و این نشان می‌دهد که در شهرستان‌ها کار اساسی برای مقابله با قاچاق انجام نشده است.

این تهیه‌کننده همچنین با اشاره به اینکه آخرین کارهای ارائه شده توسط این موسسه، فیلم‌های “جرم” ساخته‌ی مسعود کیمیایی و “چیزهایی هست که نمی‌دانی” به کارگردانی فردین صاحب‌الزمانی بوده، درباره زمان توزیع فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: از آخرین اکران فیلم در سینماها تا توزیع در شبکه‌ی نمایش خانگی معمولا ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد. 

 

با سپاس از تارنمای سی نت


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.