قاچاق دام از معضلات کرمان است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: دام قاچاق یکی از معضلات دامپزشکی در استان کرمان است که باید زمینه مقابله با این موضوع فراهم شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامرضا زیدآبادی در دیدار با مدیر خبرگزاری فارس کرمان اظهار داشت: خبرگزاری فارس رسانه‌ای ولایی و وابسته به نظام جمهوری اسلامی است که در مسیر اهداف نظام گام بر می‌دارد.

وی بیان کرد: خبرگزاری فارس در زمینه پوشش اخبار قدرتمند است و اطلاع‌رسانی سریع و مؤثر از ویژگی‌های بارز این رسانه به شمار می‌رود.

زیدآبادی جایگاه دامپزشکی در جامعه را حساس خواند و ابراز داشت: رسالت این نهاد به صورت نظارتی و بهداشتی است و نظارت تیم‌های دامپزشکی از زمان تولید فرآورده‌های دامی تا عرضه آن‌ها در فروشگاه‌ها و قرار گرفتن در سبد خانوار ادامه دارد.

وی اذعان داشت: فعالیت‌های دامپزشکی بدون اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها به سختی پیش می‌رود و رسانه‌ها می‌توانند در زمینه معرفی فعالیت‌ها و عملکرد این نهاد به ما کمک کنند.

این مسئول از حضور ۲۷۰ نیرو در مجموعه دامپزشکی استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: ۴ هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این خطه فعالیت می‌کنند.

زیدآبادی با اشاره به اینکه ریشه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به دامپزشکی برمی‌گردد، عنوان کرد: دامپزشکی باید این بیماری‌ها را کنترل کند، زیرا حفاظت از سرمایه پروتئینی و سلامت مردم بر عهده دامپزشکی است.

وی خدمت‌رسانی به مردم را هدف اصلی دامپزشکی برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه فعالیت‌های دامپزشکی در جامعه ضروری است تا مواد غذایی سالم در سبد خانوارها قرار گیرد.

زیدآبادی با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان ایران است، گفت: دام قاچاق یکی از معضلات دامپزشکی در استان کرمان است که باید زمینه مقابله با این موضوع فراهم شود.

وی از عملکرد خبرگزاری فارس در استان کرمان تجلیل کرد و ابراز داشت: این رسانه در زمینه پوشش اخبار دامپزشکی و آگاه‌سازی مردم نقش به‌سزایی دارد.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.