قاچاق روزانه ۶ میلیون لیتر گازوئیل

۰۵م آذر ،

قاچاق روزانه ۶ میلیون لیتر گازوئیل

عصر خودرو : معاون وزیر نفت از قاچاق سازمان یافته سوخت به خارج از کشور خبر داد و گفت: این حجم قاچاق معمولا بعد از عرضه صورت می‌گیرد.

به نقل از ایسنا علیرضا ضیغمی با بیان اینکه نفت‌گاز بر روی سامانه هوشمند توزیع می‌شود که در این مرحله پس از عرضه قاچاق سوخت صورت می‌گیرد، دربارهٔ نحوه این اقدام گفت: به هر حال ماشین‌های فرسوده‌ای وجود دارند که هنوز سهمیه سوخت به آنها تعلق می‌گیرد اما چون کاربردی ندارند نفت گاز آنها به مصرف قاچاق می‌رسد.
او ادامه داد: لنج‌ها و شناورهای روی دریا نیز سهمیه‌هایی دارند که با تغییر مسیر در دریا و کاهش مصرف سوخت بخشی از آن را به خارج قاچاق می‌کنند. البته در این موارد ممکن است اسنادی قابل قبول برای میزان مصرف سوخت نیز توسط آنها ارائه شود.
به گفته معاون وزیر نفت، پس از افزایش نرخ ارز و دوباره توجیه پذیر شدن قاچاق سوخت، این اقدام از نظر اقتصادی صرفه پیدا کرده است؛ به طوری که در حال حاضر هر لیتر نفت گاز یا بنزین به طور متوسط در کشورهای همسایه غربی ما بین پنج تا شش هزار تومان ارزش دارد.
ضیغمی با اشاره به هماهنگی‌های لازم با استانداران استان‌های مرزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: به نظر من سرلوحه همه اقدامات باید اصلاح قیمت‌ها باشد، چون در غیر این صورت سایر اقدامات هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند.
معاون وزیر نفت با اشاره به آمار متفاوت ارائه شده دربارهٔ قاچاق سوخت به خارج کشور گفت: در حال حاضر روزانه بین پنج تا شش میلیون لیتر نفت‌گاز به خارج کشور قاچاق می‌شود.
او ادامه داد: سال قبل مصرف روزانه بنزین در کشور حدود ۶۰ میلیون لیتر بود اما این رقم امروز به حدود ۶۵ میلیون لیتر رسیده است که اگر حدود ۲ میلیون لیتر آن به سبب افزایش تعداد خودروها باشد مابقی آن نشان‌دهنده قاچاق است

یکشنبه ۵ آذر   ۲۱:۵۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.