قاچاق موادمخدر، پیامد بی‌توجهی به انسداد مرزها

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، با تاکید بر پیامدهای منفی بی‌توجهی به انسداد مرزها، گفت: ورود غیرقانونی اتباع بیگانه و قاچاق مواد مخدر به کشور دو پیامد منفی مهم اجتماعی است که با کنترل و انسداد مرزها مرتفع می‌شود.

سیداحمدرضا دستغیب در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه ایران سومین کشور از لحاظ تعداد همسایگان است، افزود: بحث کنترل وانسداد مرزها از جمله مواردی است که برای جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که متناسب با اهمیت این موضوع، بحث یاد شده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان نقش مهم انسداد مرزها در بازدارندگی از جرایم اجتماعی در کشور، گفت: انسداد و کنترل مرزها می‌تواند نقش قابل توجهی در کنترل پیامدهای منفی نظیر قاچاق مواد مخدر به کشور، ورود غیرقانونی اتباع بیگانه و کنترل بیماری‌های مسری داشته باشد اما نباید در این حوزه با نگاهی یک جانبه‌گرایانه همه پیامدهای منفی اجتماعی را ناشی از خارج مرزها دانست.

دستغیب، یادآور شد: اظهارنظرها در مورد پیامدهای منفی اجتماعی حضور اتباع بیگانه در کشور و بی‌توجهی به انسداد مرزها نباید به گونه‌ای باشد که مسئولان تصمیم‌گیر فکر کنند نبود کنترل دقیق بر مرزها به عنوان تنها عامل سبب بروز ناهنجاری‌هایی همچون مواد مخدر در کشور شده است، بلکه ضرورت دارد با نگاهی جامع‌نگر تمام زوایای ناهنجاری‌ها شناسایی و برای رفع آن اقدام شود.

وی افزود: در بحث انسداد مرزها، در کنار توجه به ممانعت از ورود اتباع بیگانه باید به موارد مهمی نظیر قاچاق مواد مخدر نیز توجه شود زیرا قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر هزینه‌های بسیاری را در مبارزه با این پدیده شوم متوجه کشور کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی کشوری است که با ۱۵ کشور، دارای مرز مشترک آبی و خشکی وسیع است و این مسئله لزوم تصویب و تخصیص اعتبار برای انسداد مرزها را به مسئولان بخش‌های مختلف کشور یادآور می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.