قاچاق موبایل به دولت ضرر می‌زند

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دولت به دلیل پدیده قاچاق درآمد سالانه ۸۴۰ میلیارد تومانی از محل واردات تلفن همراه را از دست می دهد.

به گزارش ستاد خبری هفتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی ، علی فاضلی در مراسم اغاز بکار این نمایشگاه درباره اعلام اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر این که از این به بعد شماره موبایل‌هایی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شود در سامانه گمرک و رگولاتوری ثبت خواهد شد و موبایل‌های قاچاق روشن نخواهد شد، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

وی گفت : در چند سال گذشته با حمایت مخابرات شرکتی همچون صاایران در کشور آغاز به کار کرد اما به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی به خصوص تولید تلفن همراه تولید موبایل تقریبا به فراموشی سپرده شد و مغزهای متفکر در این حوزه به شرکت‌های معتبر خارجی پیوستند.

فاضلی با بیان اینکه با افتتاح چنین نمایشگاه‌هایی مخالف نیست، ادامه داد : متاسفانه بازار موبایل روز به روز در حال تغییر است و مصرف‌کننده باید نیاز خود را به روز تامین کند و این در حالی است که متاسفانه بیش از ۹۰ درصد موبایل کشور از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بنده، اصناف، دولت، سیستم تعرفه گذاری و گمرک در زمینه قاچاق تلفن همراه مقصر هستیم و اگر موبایل از مبادی رسمی وارد کشور شود از محل حقوق گمرکی ۸۴۰ میلیارد تومان نصیب دولت می‌شود.

وی با اشاره به این که تلفن همراه به صورت بسته کامل به کشور قاچاق می‌شود، افزود: برنامه‌ای برای کاهش تعرفه موبایل در اتاق اصناف در حال مطالعه است که این برنامه به گمرک ارائه شده اما از سوی گمرک پاسخی به اصناف اعلام نشده است و تعامل بین اصناف و دولت آنچنان مطلوب نیست.

هفتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی با شعار فناروی اطلاعات و ارتباطات در خدمت ارتقاء سلامت اداری، فرهنگی و اجتماعی در بازار موبایل ایران واقع در خیابان حافظ گشایش یافت و تا روز جمعه ادامه دارد.

– .
Want something else to read? How about ‘Grievous Censorship’ By The Guardian: Israel, Gaza And The Termination Of Nafeez Ahmed’s Blog

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.