قباد شیوا پوستر جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو را طراحی کرد

۲۵م آذر ،

قباد شیوا، طراح و گرافیست پیشکسوت ایرانی، پوستر جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو قبادیانی را طراحی کرد.

به گزارش هنرآنلاین، قباد شیوا، گرافیست، دربارهٔ طراحی پوستر این جشنواره گفت: از آنجا که دست نویسی از ناصرخسرو باقی نمانده بود با تصور اینکه در آن زمان برای نوشتن از پر و مرکب قهوه ای استفاده می شد پر را به عنوان سوژه اصلی پوستر انتخاب کردم که در حال نوشتن عنوان جشنواره است.

او در ادامه افزود: از سویی دیگر ما در خوشنویسی هنری به نام ابر و باد داریم که در حقیقت نمادی از پرواز و سفر است و من از ابر و باد با استفاده از رنگ طلایی و در یک پس زمینه آبی که نمادی از آسمان است نیز از ابر و باد استفاده کردم و در ترکیب بندی همه اینها پوستر حاصل شد.

شیوا دربارهٔ جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو نیز گفت: برای اینکه فرهنگ سفرنامه نویسی در بین مردم بویژه جوانان باز زنده شود باید دبیرخانه دائمی برای این جشنواره وجود داشته باشد تا در طول سال مردم را از طریق رسانه ها و معرفی نمونه های سفرنامه نویسی تشویق به مکتوب و مستند کردن سفرهایشان کند.

وی افزود: امروز پس از گذشت قرن ها اگر سفرنامه ناصرخسرو را بخوانیم گویی مثل او در همان زمان سفر کرده ایم و سفرنامه نویسی یادگاری است که می توان برای آیندگان باقی گذاشت.چرا که فرزندان آینده بدون این سفرها از اطلاعات شهرها و سفرهای امروز ما بی خبر خواهند ماند.

قباد شیوا در سال ۱۳۱۹ در همدان به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۹ مدرک فوق لیسانس گرافیک خود را از دانشگاه pratt شهر نیویورک دریافت کرد. انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک (AGI) او را به عنوان یکی از ۱۲ طراح گرافیک برتر جهان معرفی کرده است.
دومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو قبادیانی روز پنجم بهمن برگزار می گردد. علاقمندان به شرکت در این جشنواره رقابتی تا پنجم دی ماه فرصت دارند سفرنامه های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به وب پایگاه اینترنتی www.safarnegar.com مراجعه کرد.

انتهای پیام/۳۱/۳۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.