قبر معاویه در چه وضعیتی است؟ +تصاویر

۰۵خردادماه،

ممتازنیوز: معاویه در چنین روزی، ۱۵ رجب سال ۶۰ هجری در سن ۷۸ سالگی در دمشق درگذشت. وضعیت قبر او را در تصاویر زیر ملاحظه می کنید.

وضعیت قبر معاویه در بیان مرحوم علامه طهرانی:

«حقیر از ویرانی‌ و خرابی‌ قبر معاویه‌ علیه‌ الهاویه‌ داستان هائی‌ شنیده‌ بودم‌ که‌ به‌ صورت‌ مزبله‌دانی‌ در آمده‌ است‌، ولی‌ به‌ عیان‌ ندیده‌ بودم‌ تا در سنه‌ هجری‌ قمری‌ که‌ از راه‌ دمشق‌ برای‌ بار سوم‌ به‌ حج‌ بیت‌ الله‌ الحرام‌ می‌رفتم‌ و توقف‌ در آن‌ شهر یک‌ هفته‌ طول‌ کشید روزی‌ میل‌ پیدا شد تا این‌ مزبله‌ را ملاحظه‌ کنم‌. لهذا با دو نفر میزبان‌ گرامی‌ خود برای‌ تماشا و عبرت‌ بر سر قبر او رفتیم‌، آنها هم‌ چندان‌ مایل‌ نبودند، زیرا می‌گفتند دیدن‌ شما از قبر، شاید سبب‌ ترویج‌ باطل‌ باشد. ولی‌ من‌ گفتم‌ در وقتی‌ می‌رویم‌ که‌ حتی‌ احدی‌ در آن‌ نواحی‌ نباشد. لهذا بین‌ الطلوعین‌ را اختیار و در معیت‌ ایشان‌ بر سر قبر پرعذاب‌ وی‌ رفتیم‌. زنی‌ در گوشه‌ حیاط‌ کثیف‌ و آلوده‌ آن‌ که‌ نگهبان‌ آنجا بود و مشغول‌ شستن‌ رخت‌ بود، آغاز‌ کرد به‌ فحش های‌ غلیظ‌ و سب و لعن‌ اکید بر معاویه‌ و یزید، و صلوات‌ و تحیات‌ بر اهل‌ بیت‌ فرستادن‌.

رفقای‌ ما گفتند: این‌ زن‌ هم‌ از همان‌ تابعین‌ اموی‌ شام‌ است‌ ولی‌ برای‌ دریافت‌ وجهی‌ از واردین‌ آغاز‌ می‌کند به‌ لعنت‌ بر بنی‌امیه‌ تا از ایشان‌ پولی‌ دریافت‌ کند و ما هم‌ البته‌ او را در ازای‌ این‌ لعنت ها محروم‌ نگذاشتیم‌. اما قبر معاویه‌ که‌ در کنار آن‌ حیاط‌ قرار داشت‌ به‌ قدری‌ کثیف‌ و آلوده‌ بود که‌ سبب‌ عبرت‌ بود. خفاش ها در تمام‌ سوراخ های‌ دیوار لانه‌ ساخته‌ و حتی‌ روی‌ قبر او از فضولات‌ آنها مقداری‌ بسیار ریخته‌ شده‌ بود.»

منبع:خبرآنلاین


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.