قبل از ابتلا به طلاق عاطفی دست به کار شوید

طلاق عاطفی نوعی اختلال روحی بین زوجین محسوب می شود که شامل زوج های مطلقه و غیر مطلقه نیز می شود.

دکتر فربد فدایی متخصص روانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طلاق عاطفی نوعی اختلال و دوری احساسی و روانی بین زوجین است که قبل از طلاق و پس از طلاق رخ می دهد.
 
وی افزود: متأسفانه به علت مشغله های شغلی، مشکلات اقتصادی و مدت زمان اندکی که اعضای خانواده با هم سپری می کنند روز به روز زوجین از هم دور می شوند و این قضیه جدی گرفته نمی شود
 
وی با بیان اینکه دوری زوجین تا حدی پیش می رود که پس از مدتی فاصله بین زوجین به حدی می رسد که دیگر تمایلی به ارتباط و حل اختلاف موجود بین خود ندارند و به نوعی به خود واگذاشته می شوند لذا با بروز کوچکترین مشکل هر یک از زوج ها به نوعی حالت انفجاری می رسد و سعی در مقصر جلوه دادن دیگری و احیای حقوق خود می باشد.
 
وی تصریح کرد: طلاق عافطی پس از انجام طلاق محضری رخ نمی دهد بلکه زوجین قبل از انجام طلاق به علت دوری از یکدیگر و اختلاف نظرهای مداوم به این طلاق که نه نوع عاطفی مبتلا می شوند.
 
وی گفت: برنامه ریزی برای داشتن زمان های مکالمه دو نفره، حل ناراحتی های روحی و پرهیز از مجادله های بی مورد به نوعی پیشگیری از بروز طلاق عاطفی به حساب می آید./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.