قبل از انتخابات، ایران را تحریم نکنید

۲۹فروردین۱۳،

ارتش مصر در انقلاب ۲۰۱۱ از بروز جنگ داخلی در این کشور جلوگیری کرد. ارتش مصر بهترین سرمایه گذاری بود که آمریکا در منطقه انجام داد.

وزیر خارجه آمریکا از کنگره این کشور خواست قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران، تحریم های تازهی را علیه این کشور اعمال نکنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز و خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از اعضای مجلس سنای این کشور خواست برای اعمال تحریم های تازه علیه ایران، فعلا صبر کنند چرا که به نقل از او ” فعلا  در ایران، وضعیت مبهم و غیرشفافی تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، وجود دارد.”

او این سخنان را خطاب به بخشی از اعضای کنگره آمریکا گفت که برای اعمال تحریم های تازهتر علیه ایران، اصرار دارند و پافشاری می کنند.

کری که در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخن می گفت ادامه داد: معتقدم هم اکنون ما باید مقدای صبر کنیم.

وی افزود: معتقدم (در موضوع ایران)، انتخاب زمانی که باید کاری انجام دهیم، مسئله سرنوشت سازی است. می خواهیم به این صورت باهم (با کنگره) همکاری کنیم. دولت اوباما، وضعیت ایران را به صورت جدی دنبال می کند و در این زمینه با همپیمانان خود همکاری می کند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: رئیس جمهور باراک اوباما برای منع ایران از کسب بمب اتمی ، جدی است و در همین زمینه، دولت واشنگتن به صورت نزدیک و تنگاتنگ با اسرائل کار می کند.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه قبل با طرحی موافقت کرد که در آن تلاش ایران برای کسب سلاح هسته ای یک تهدید بین المللی توصیف شده و از دولت آمریکا می خواهد اجرای تحریم ها ومجازات ها علیه تهران را تشدید کند.

جان کری همچنین دربارهٔ مصر هم گفت که ارتش این کشور در جریان انقلاب ۲۰۱۱ که منجر به کناره گیری حسنی مبارک از قدرت شد؛ از بروز جنگ داخلی در این کشور جلوگیری کرد.

وزیر خارجه مصر افزود: ارتش مصر در این موضوع مسؤولانه رفتار کرد در غیر این صورت شاهد خون ریزی گسترده و جنگ داخلی در این کشور بودیم.

او همچنین دربارهٔ مسیری که محمد مرسی رئیس جمهور فعلی مصر در پیش گرفته است ابراز نگرانی کرد و گفت: ارتش مصر بهترین سرمایه گذاری بود که آمریکا در منطقه انجام داد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.