قبل از خواب تلویزیون نگاه کنیم یا نه؟؟

۲۷ آبان ،

باید در روز یاد بگیرید که استراحت کنید تا شب بتوانید راحت تر به استراحت بپردازید.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بهتر است تلویزیون را حداقل نیم ساعت پیش از خاموش کردن لامپ ها خاموش کنید.در این صورت وقت کافی برای توجه به داخل خود خواهید داشت و این عمل به مغز شما کمک می کند تا در وضعیت آرامی قرار بگیرد.

یکی دیگر از راه ها برای آرامش فکر شما این است که دفترچه یادداشتی را کنار تختخواب خود داشته باشید و سعی کنید هر شب مطالبی را در این دفتر یادداشت کنید که در طی روز ذهن شما را آشفته کرده و نگرانی حاصل از آن هنوز هم شما را می آزارد. این عمل به معنای آن نیست که نگرانی های شما به طور معجزه آسایی برطرف شده و ناپدید می شود بلکه شما با این عمل ذهن خود را کمی تخلیه می کنید

تلویزیون منجر به تحریک حواس و اختلال در ایجاد آرامش پیش از خواب می گردد. از تماشای تلویزیون در ساعات نزدیک به وقت خواب یا در وقتی که در رختخواب میباشید اجتناب کنید. بهتر است تلویزیون را از محل خواب خارج ببرید تا درگیر تماشای آن نشوید. می توانید پیش از خواب به اموری مانند کتاب خواندن یا مرتب کردن برنامه های فردا یا بررسی امور انجام شده در طول روز بپردازید. مطمئن باشید این مساله در استراحت شبانه شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

 بررسی ها نشان می دهد اشخاصی که پیش از خواب ساعاتی را صرف تماشای تلویزیون یا کار با اینترنت می کنند احساس کم خوابی خواهد داشت که این موضوع در استفاده کنندگان از اینترنت بیشتر است .

امواج صادر شده از صفحه تلویزیون یا کامپیوتر سبب بروز احساسی مانند روز بودن در چشم ها شده و مانع به خواب رفتن می گردد بنابراین لازم است حداقل یک ساعت پیش از خواب از تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر اجتناب کرد.

نکته: از تلویزیون دیدن ، خوردن ، بحث کردن در مورد مسائل هیجانی در بستر بپرهیزید . بستر فقط باید برای خوابیدن مورد استفاده قرار گیرد و اگر این طور نباشد و ما مسائل دیگر و فعالیت‌های دیگر را مربوط به بستر کنیم ، سبب می‌شود که به خواب رفتن سخت گردد .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.