قبل از خواب و غذا چای ننوشید

کارشناسان بهبود تغذیه درباره تغذیه افراد بالای ۶۰سال، بر این نکته اذعان دارند که کم‌خونی فقر آهن در سنین زیاد در مقایسه با افراد دیگر شیوع کمتری دارد، اما در افرادی که غذاهای کم‌انرژی مصرف می‌کنند یا مشکوک به سوءتغذیه هستند، شایع است. نیاز مردان و زنان بالای ۶۰سال به آهن یکسان است.
به گفته آن‌ها، نیاز مردان و زنان بالای ۶۰سال به آهن یکسان است و این دسته برای اینکه بتوانند در میان‌وعده‌ها بخشی از آهن موردنیاز خود را تأمین کنند، باید بدانند که زرده تخم‌مرغ، گوشت، ماهی، حبوبات، و سبزی‌های برگ سبز تیره مانند جعفری، برگ چغندر، گشنیز، انواع خشکبار مانند خرما، کشمش، توت‌خشک، انواع مغزها مانند پسته، گردو، بادام و فندق از منابع خوب آهن به شمار می‌روند.
همچنین کارشناسان، مصرف روزانه حداقل دو سهم از انواع لبنیات را برای این گروه سنی ضروری می‌دانند؛ چرا که لبنیات از منابع غنی کلسیم هستند و توصیه می‌شود در برخی افراد که قادر به تحمل گوارشی شیرتازه نیستند، سایر غذاهای غنی از کلسیم از جمله ماست کم‌چرب، پنیر کم‌نمک و کشک پاستوریزه و کم‌نمک به عنوان جایگزین شیر مصرف شود. همچنین می‌توان شیر بدون لاکتوز را در این موارد مصرف کرد.
نکته دیگری که در تغذیه افراد بالای ۶۰سال باید در نظر داشت این است که با افزایش سن، توانایی جذب ویتامینb12 بدن کاهش می‌یابد و توصیه می‌شود مصرف گوشت قرمز، ماهی، شیر و تخم‌مرغ به عنوان منابع ویتامینb12 مدنظر قرار گیرد.کمبود ویتامین b6 نیز در این سنین شایع است، زیرا با افزایش سن، سوخت‌و‌ساز این ویتامین افزایش و جذب آن کاهش می‌یابد. از طرف دیگر، مصرف ناکافی گوشت، دریافت این ویتامین را نیز کاهش می‌دهد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.